Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Er wordt thematisch gewerkt in de groepen 1-2, vanuit de belangstelling van de kinderen. Aan de thema’s worden activiteiten en doelen gekoppeld. De kinderen komen op een speelse manier in aanraking met de eerste lees, taal -en rekenactiviteiten. We praten over allerlei onderwerpen, zodat ze veel woorden leren en goed leren spreken. Daarnaast is er veel aandacht voor samen spelen (sociale ontwikkeling) en werken.
Bij het taal- en rekenonderwijs wordt een laptop structureel ingezet bij het leren en oefenen van de lesstof.
De leerlingen van groep 1-2 gymmen gedurende de week in het speellokaal met de eigen leerkracht en krijgen daarnaast één keer per week gymles van de vakleerkracht bewegingsonderwijs in het speellokaal.
De leerlingen van groep 3 t/m 8 hebben gym in de sportzaal aan de Bisschopsweg of in de Bilalschool. Ook deze lessen worden gegeven door een vakleerkracht bewegingsonderwijs. Daarnaast hebben we een prachtig schoolplein waar leerlingen kunnen bewegen. De groepen 6, 7 en 8 maken ook gebruik van het CJVV-veld, vlak bij de school voor het buitenspelen (tijdens de lunchpauze) of de gymles.
Wij bieden onderwijs aan leerlingen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen, kennis opdoen en deze leren toepassen.
Leerkrachten worden ondersteund door vakspecialisten en onderwijsassistent(en).
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
O.a. de NPO gelden worden ingezet om een extra groep te formeren, zodat de groepen 3 t/m 7 relatief klein zijn. In de groepen 1-2 en 8 bieden we extra ondersteuning, zodat er in kleine groepjes gewerkt kan worden.
Het aanbod aan het jonge kind betreft hier de opvang van de leerling, voor-en na schooltijd. Dit bieden wij op school niet aan.