Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Professioneel personeel
De rol van de onderwijsgevenden op het Palet is duidelijk anders dan op een doorsnee basisschool. Onderwijsgevenden op het Palet zijn vooral coach en begeleider. Zij stimuleren leerlingen door ze uit te dagen telkens het maximale uit zichzelf te halen. Ze letten goed op zaken die extra aandacht nodig hebben, of die minder soepel gaan. Ze helpen moeilijkheden te overwinnen. Interesses en mogelijkheden van leerlingen staan steeds centraal.
Wij verwachten van onze coaches dat zij beschikken over 21e eeuwse vaardigheden. Daarmee kunnen ze de ontwikkeling van onze leerlingen goed begeleiden.
Coaches hebben media en ICT-vaardigheden, een nieuwsgierige en leergierige houding, zijn echte teamspelers én inspirerend voor leerlingen, ouders en collega’s.
We verwachten van onze medewerkers dat ze zich voortdurend ontwikkelen. Daar krijgen ze ook de mogelijkheden voor.
Want wil je een ander laten groeien, dan moet je zelf ook openstaan voor groei en ontwikkeling. Samen leren we elke dag. Zo zorgen we voor vernieuwend, passend én spannend onderwijs!
In de groepen 1/2 wordt gewerkt met de methode Onderbouwd.
De leerlingen starten 's morgens in hun stamgroep waar de dag begonnen wordt met spel-leerspellen.
De groepen gaan tussen 10.15-12.15 uur uiteen in vier instructiegroepen voor rekenen, taal, motoriek en spel-leeractiviteiten.
De vakleerkracht gymnastiek verzorgt ook voor de jongste leerlingen bewegingsonderwijs tussen 10.15-12.15 uur zodat de leerlingen ook in kleine groepen in het speellokaal gymnastiekles aangeboden krijgen.
In de middagen wordt er op een speelse manier aan de schoolthema's gewerkt.
De schooldag wordt de dag weer in de stamgroep afgesloten.
De groepen 1 t/m 8 hebben dezelfde schooltijden. Het Palet heeft een continurooster van maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 14:00 uur.
's Ochtends ligt de nadruk op de basisvakken rekenen, taal incl. technisch, begrijpend en studerend lezen en in de middag is er meer aandacht voor onze thema's.
In de middag zijn er ook verschillende workshops zoals Crea, Media, Muziek, Geschiedenis, Kunst en cultuur, Beeldende vorming, Drama, Dans, Engels, koken etc.
Leerplan en werkwijze
We werken gedurende het jaar in periodes van zes tot zeven weken. Elke periode bespreken we met het kind en de ouders welke vakken en vaardigheden de komende periode worden geleerd.
Op basis van de resultaten van de voorgaande periode ontwikkelen we een persoonlijk leerplan met leerdoelen en een digitaal dag- en weekrooster. (Bordfolio) Zo kan een leerling zich sneller ontwikkelen en zich ook zaken eigen maken die normaliter pas later aan bod komen.
Als een kind gemotiveerd aan het werk is, zal het meer en makkelijker leren.
Heeft een leerling veel hulp nodig, of is het voor een bepaald vakgebied minder gemotiveerd? Dan gaat de coach strakker sturen. We streven steeds naar balans tussen bij het kind passende vrijheid en gebondenheid.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het Palet is een school voor gepersonaliseerd onderwijs met behulp van ICT. Leerlingen krijgen zoveel mogelijk passend onderwijs aangeboden bij hun onderwijs behoefte, bijvoorbeeld door het aanbieden van workshops in kleine groepen, extra woordenschat en thematisch onderwijs waardoor onderwijs betekenisvoller is voor de leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.