OBS de Bonkelaar

De Rotsduif 24 7609 VK Almelo

  • Schoolfoto van OBS de Bonkelaar
  • Schoolfoto van OBS de Bonkelaar
  • Schoolfoto van OBS de Bonkelaar
  • Schoolfoto van OBS de Bonkelaar
  • Schoolfoto van OBS de Bonkelaar

Het team

Toelichting van de school

Kwaliteiten die ons team typeert en die we inzetten om het visiedoel te behalen.

1. Betrokkenheid

Een goede leerkracht is betrokken bij zijn leerlingen. Dat betekent dat hij elke leerling persoonlijke, positieve aandacht geeft. Dit zorgt voor een toename van het zelfvertrouwen van het kind. Tegelijkertijd beïnvloedt deze aandacht de relatie tussen de leerkracht en de leerling op positieve wijze, waardoor het onderwijs en de sfeer in de klas versterkt worden.    

Een goede leerkracht zoekt de samenwerking met ouders daar waar dat nodig is en omgekeerd. Ouders en leerkracht hebben namelijk hetzelfde doel: het kind begeleiden in de ontwikkeling.  Een goede leerkracht zorgt voor betrokkenheid van leerlingen bij de les, waardoor het kind een actieve leerhouding ontwikkelt en het eigenaarschap van het kind gestimuleerd wordt.   

2. Vertrouwen

Een goede leerkracht geeft blijk van vertrouwen in de kinderen. We geloven erin dat kinderen willen leren, dat ze goede keuzes kunnen maken, dat ze kunnen samenwerken en organiseren.  

Een goede leerkracht streeft naar een positieve samenwerking tussen ouders als ervaringsdeskundigen van hun kind en de leerkracht als onderwijsprofessional die het kind als leerling het beste kent. Dit stimuleert de ontwikkeling van het kind. We zijn ervan overtuigd dat we de ontwikkeling van het kind op positieve wijze ondersteunen als we vertrouwen op elkaars deskundigheid.  

3. Open

Open kent veel mogelijke vormen, zoals openheid, openbaar, openhartig en openstellen.  

Een goede leerkracht staat open voor elke leerling, diens eigenheid en de daarbij behorende eigen ontwikkeling. Zo houden we daar waar mogelijk rekening met de achtergrond en leefwereld van het kind. Op die manier krijgt het kind het (zelf)vertrouwen om de wereld met een open houding tegemoet te treden.  

Een goede leerkracht zoekt verbinding met de ouders door met een open houding wederzijdse verwachtingen uit te spreken. Zo worden eventuele zorgen tijdig en eerlijk gedeeld, maar krijgen ook positieve ontwikkelingen ruimschoots de aandacht.   

4. Gedreven

Een goede leerkracht is gedreven om het beste uit het kind naar boven te halen. Dit wordt gekenmerkt door de focus op de ontwikkeling hoog in het vaandel te houden en altijd te streven naar het bieden van het beste onderwijs. Als team leren we van en met elkaar. We beschikken over een onderzoekende houding en willen ons van daaruit scholen om de nieuwste ontwikkelingen te kunnen (laten) toepassen. De positief-kritische houding die daaraan ten grondslag ligt, maakt dat alleen de vernieuwingen die we als meerwaarde voor onze onderwijskwaliteit beschouwen een plaats krijgen binnen onze school. We inspireren elkaar om innovatief te zijn en het lef te tonen nieuwe inzichten in praktijk te brengen. Ook wij leren voor het leven.  

Ons gedreven team met LEF leidt het kind op tot een mens met LEF!

Formatie

Team op locatie Rotsduif:

  • Groep R1A      Herma Dekkers en Karen Harbers
  • Groep R1B      Jacqueline Reekers
  • Groep R1C      Wilma Homans en Ellen Jansma
  • Groep R2A      Marieke Evers en Renske de Wal
  • Groep R2B      Julia Lutke Schipholt en Mellanie Bruggink
  • Groep R3A      Garda van Straaten en Esther Nobbenhuis
  • Groep R3B      Saskia Boxsem en Herma Pruiksma
  • Groep R4        Inge Schaaij en Esmeralda Verschut
  • Groep R5A      Melin Pots en Jolanda van Meegdenburg
  • Groep R5B      Floris Stoffelsma en Jolanda van Meegdenburg
  • Groep R6        Celine Frederiks en Alex Doldersum
  • Groep R7        Leonie Stamsnijder en Huib Snoeijer
  • Groep R8        Chris Boddeman 
  • Interne begeleiding: Nicole Kissing 
  • Remedial Teaching: Gonda Welling
  • Onderwijsondersteunende leerkrachten: Bianca Braamhaar, Tessa olde Riekering, Elise Voss en Anne-Meyke Oude Mulders
  • Rots & Watertrainer/anti-pestcoördinator: Esther Nobbenhuis
  • Conciërge: Frank Kieft

Team op locatie Toorop

  • Groep T1       Lorraine Löhr
  • Groep T2       Mariëtte Kolkman
  • Groep T3       Tugba Ince
  • Groep T4       Kelly Bakhuis en Wandy Koelman
  • Groep T5       Britt Oolderink
  • Groep T6       Maud Lucas
  • Groep T7       Marjolein Otten en Gerlo Jansen
  • Groep T8       Mike Brinks         
  • Interne begeleiding: Paulien Grooten en Tonie Ensing 
  • Onderwijsondersteunende leerkrachten: Barbara Mutlu en Emma Golbach
  • Rots & Watertrainer/anti-pestcoördinator: Wandy Koelman
  • Conciërge: Hans Scholten


Algemeen (beide locaties)

  • Schoolopleider studenten: Githa Wolbert
  • Vierstergroep: Jolanda van Meegdenburg
  • Coördinator onderzoek en onderwijs: Leonie Stamsnijder                                   
  • Daltoncoördinator: Britt Oolderink
  • Rekencoördinator: Mike Brinks
  • Taalcoördinator: Leonie Stamsnijder   
  • Schoolcontactpersoon: Esther Nobbenhuis                  


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Om de vervangingen van leerkrachten op alle Viadere-scholen goed te regelen is vervangingsbeleid opgesteld (‘Vervangingsbeleid Stichting Viadere’, versie okt 2016). Hierin staan de Viadere uitgangspunten vermeld die worden aangehouden bij het maken van keuzes voor vervanging. Het vervangingsbeleid is te vinden op www.viader.nl.

Bij afwezigheid van leerkrachten door ziekte, verlof of scholing wordt zoveel mogelijk gezorgd voor een vervangende leerkracht. Dit kan een collega leerkracht zijn of een invaller afkomstig van het Mobiliteitscentrum ObT. Indien er geen vervangende leerkracht gevonden kan worden zal de school alle mogelijke inspanningen doen om de groep op te vangen. We maken onder andere gebruik van het platform 'Sta voor de klas', zodat we gastdocenten en vakspecialisten kunnen inzetten. Alleen in het uiterste geval kan het voorkomen dat een klas naar huis wordt gestuurd. U ontvangt hierover tijdig bericht. Bij langdurige afwezigheid zullen om beurten groepen naar huis worden gestuurd.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

We hebben voor dit onderdeel geen gegevens (ontvangen).

Terug naar boven