Protestants Christelijke Basisschool De Mare

De Rotsduif 22 7609 VK Almelo

Schoolfoto van Protestants Christelijke Basisschool De Mare

Het team

Toelichting van de school

Alle personeelsleden van De Mare vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Op De Mare zijn ook specialisten aanwezig. Dit zijn leerkrachten met een extra (master)opleiding. Zij bieden de groepsleerkrachten en/of leerlingen de gewenste ondersteuning. 

Op De Mare werken 35 leerkrachten, 4 onderwijsassistentes, 2 Intern Begeleiders, 2 conciërges, één locatieleider en één directeur.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Vervanging wordt geregeld via het Mobiliteitscentrum (MCO) van Onderwijsbureau Twente (OBT).

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We willen alle leerlingen een plek bieden waar ze zich mogen ontwikkelen, zodat ze met (zelf)vertrouwen, kennis en positief gedrag klaar zijn voor de volgende stap. Sommige leerlingen hebben een specifieke onderwijsbehoefte. Samen met ouders en indien nodig met externe deskundigen, onderzoeken wij wat deze leerlingen nodig hebben en wat wij kunnen bieden. Binnen de school is expertise opgebouwd t.a.v. leerlingen met gehoor- of visus problemen, taal- of rekenproblemen, dyslexie, autisme, ADHD, syndroom van Down, enz. We realiseren ons dat we op dit moment niet alle leerlingen passend onderwijs kunnen bieden. Er zijn situaties waarbij onze expertise of mogelijkheden (nog) niet toereikend zijn. Daarom willen wij vanuit onze visie de komende jaren de aanwezige kennis versterken en verdiepen, zodat wij onze basisondersteuning in kader van Passend onderwijs kunnen vergroten. Naast het vergroten van de expertise van de zorg aan de 'onderkant', ligt er ook een ambitie en noodzaak in het verbreden van de zorg voor leerlingen die meer uitdaging behoeven.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Het doel  van de samenwerking tussen de kinderopvang en De Mare is om te zorgen dat elk kind een zo goed mogelijke start kan maken op de basisschool.

De intern begeleider onderbouw heeft structureel overleg met de intern begeleiders van de voorscholen (peuteropvang) binnen het IKC Windmolenbroek-Oost. Als de voorschool ziet dat een leerling die is aangemeld op de Mare, een specifieke onderwijsbehoefte heeft, hetzij een VVE indicatie of anderszins, dan neemt de intern begeleider van de voorschool contact op met de intern begeleider onderbouw van De Mare. Samen wordt bekeken welke stappen nodig zijn om de leerling zo kansrijk mogelijk te laten starten op De Mare. Waar nodig organiseert de voorschool een VOT-gesprek (Voorschools Ondersteuningsteam) en sluit het SWV (Samenwerkingsverband) aan. Bij een VVE-indicatie of andere specifieke onderwijsbehoefte volgt altijd een warme overdracht met ouders, voorschool en De Mare.

Terug naar boven