Doorstroom binnen de school
Toelichting van de school
Wij hebben als school het uitgangspunt dat we leerlingen meer kansen willen bieden. Dit betekent dat we niet streven naar maximalisatie van de eindexamenresultaten en het ook niet erg vinden als een leerling een keer doubleert of op een bepaald moment toch afstroomt naar een lager niveau. Wij willen leerlingen juist stimuleren en meer kansen bieden om te ervaren of een hoger niveau mogelijk toch haalbaar is. Dit vertaalt zich bij de indicator 'schooladvies en plaatsing' in een hoog aantal leerlingen die op een hoger niveau zitten dan het basisschooladvies. 
Hoeveel procent van de leerlingen is niet blijven zitten in de onderbouw? (Driejaarsgemiddelde 2016-2019)
Hoeveel procent van de leerlingen is de afgelopen jaren niet blijven zitten in de onderbouw?
School: 97,6% van de onderbouw leerlingen in 2018-2019.School: 94,0% van de onderbouw leerlingen in 2017-2018.School: 93,4% van de onderbouw leerlingen in 2016-2017.
Inspectienorm: 92,9% van de onderbouw leerlingen.School: 94,8% van de onderbouw leerlingen.
Hoeveel procent van de leerlingen is niet blijven zitten in de bovenbouw? (Driejaarsgemiddelde 2016-2019)
Inspectienorm: 79,0% van de bovenbouw leerlingen.Inspectienorm: 76,7% van de bovenbouw leerlingen.School: 77,8% van de bovenbouw leerlingen op het vwo.School: 73,9% van de bovenbouw leerlingen op het havo.
Hoeveel procent van de leerlingen is de afgelopen jaren niet blijven zitten in de bovenbouw?
School: 70,7% van de bovenbouw leerlingen op het vwo in 2018-2019.School: 73,0% van de bovenbouw leerlingen op het havo in 2018-2019.School: 79,1% van de bovenbouw leerlingen op het vwo in 2017-2018.School: 71,2% van de bovenbouw leerlingen op het havo in 2017-2018.School: 83,2% van de bovenbouw leerlingen op het vwo in 2016-2017.School: 77,4% van de bovenbouw leerlingen op het havo in 2016-2017.