Wat verstaan scholen onder sociale opbrengsten?
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.
Wat is de visie van de school op sociale opbrengsten?
De visie van de school is uiteraard gestoeld op de bovengenoemde Daltonprincipes. Die gelden als leidraad voor de cognitieve ontwikkeling maar zeker ook voor de sociale ontwikkeling. De aanpak geven we vorm door middel van de methode Aandacht Werkt (mindfulness voor kinderen) en Kwink (sociaal emotioneel leren).
Met goede voorbeelden, directe feedback en duidelijke afspraken zijn we een gezellige, gemoedelijke school met een duidelijke structuur. Juist deze structuur geeft helderheid aan kinderen en een stabiele basis. Door rust en vertrouwen ontwikkelen kinderen zich naar het mooie Daltonstreven: 'The fearless human being!'