Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635169" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Elke leerling is speciaal en het speciale van elke leerling en zijn manier van leren staat op onze school centraal. Wij vinden dat onze leerlingen het best mogelijke onderwijs verdienen. Omdat iedereen anders is, met eigen talenten en hulpvragen, streven wij ernaar om de komende jaren nog meer maatwerk aan te bieden.
Leerlingen leren gedurende hun schoolcarrière steeds zelfstandiger te werken en keuzes te maken die passen bij hun ontwikkeling, waarbij zij eigenaar worden van hun leerproces. Flexibel onderwijs biedt keuzemogelijkheden. Kiezen motiveert en zorgt ervoor dat leerlingen met meer plezier en uitdaging leren. Door leerlingen zelfstandig keuzes te laten maken, ervaart een leerling aan de hand van het resultaat of hij of ze de juiste keuze heeft gemaakt. Fouten maken hoort bij dit leerproces, fouten maken moet zelfs. Want dat leidt tot andere keuzes, met andere resultaten om leerdoelen te behalen. Resultaten waarbij de leerling trots is op de keuzes die daartoe geleid hebben. Trots zorgt voor verbondenheid. Met de school, met de coach die de leerling begeleidt en met docenten die hem of haar de ruimte bieden om flexibel en zelfstandig te leren.
In onze missie staat dat wij een ambitieuze scholengemeenschap zijn met uitdagend onderwijs dat leerlingen motiveert om vol vertrouwen het beste uit zichzelf te halen en dat ieders talent tot bloei laat komen.
Goede ondersteuning is daarbij essentieel. Iedere leerling recht heeft op basisondersteuning, daar bovenop kunnen leerlingen waar nodig gebruik maken van extra mogelijkheden om zichzelf verder te ontwikkelen. De ondersteuningsbehoefte van de leerling is daarbij het uitgangspunt. Door het gedifferentieerd aanbieden van de ondersteuning in een betekenisvolle context is het onze ambitie om onze leerlingen uiteindelijk uit te laten groeien tot evenwichtige persoonlijkheden. Daarmee wordt de kans op het behalen van een diploma vergroot. Er wordt gewerkt aan een doorlopende ondersteuningslijn PO – VO – MBO/HBO/WO, afgestemd binnen de regio.