Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het schoolplan beschrijft het beleid van het Maaswaal College voor de periode 2018-2022.
Ons doel is leerlingen uit te dagen hun capaciteiten, talenten en creativiteit te ontdekken en ontwikkelen. We leren leerlingen durf te tonen door hen te stimuleren om grenzen te verleggen. We zetten ons in om de leerlingen goed voor te bereiden op de wereld van morgen, op een vervolgopleiding en op een toekomst in de 21e-eeuwse samenleving.
We willen onderwijs bieden waarin leerlingen zelf onderscheidende keuzes kunnen maken. Door leerlingen meer regie te geven op het leren, maken zij keuzes die passen bij hun talenten. Dit draagt bij aan een eigentijdse, positieve leerattitude. Die helpt hen de snel veranderende wereld beter te begrijpen.
We hebben de volgende ambities:
- De Maaswaalleerling van de 21e eeuw: zelfbewust, flexibel, creatief
- De Maaswaalmedewerker: deskundig, ambitieus, gepassioneerd
- Het Maaswaal College: maatschappelijk relevant, betrokken, ondernemend
Als UNESCO-school geven we ons onderwijs vorm vanuit de 'four pillars of education': het verwerven van kennis (learning to know), het aanleren en uitoefenen van vaardigheden (learning to do), burgerschapsvorming (learning to live together) en het ontwikkelen tot wie je kan en wil zijn (learning tot be).
Het Maaswaal College streeft ernaar dat leerlingen zich op een goede manier kunnen ontwikkelen. Indien nodig krijgen leerlingen hierbij extra ondersteuning. In het Schoolondersteuningsprofiel staat de visie van de school met betrekking tot deze ondersteuning beschreven. Ook staan hierin de taken en verantwoordelijkheden van diverse functionarissen omschreven.