Bron: <b>Kwaliteitscholen</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>1182</b><br/> Respondenten: <b>667</b><br/>Vergelijkbare scholen: <b>Landelijke vergelijking per onderwijssoort</b><br/>Het gemiddelde van de vergelijkingsgroep is vastgesteld op 6 juni 2024.<br/> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635254" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. De leerlingen hebben elk jaar vragenlijsten ingevuld en in de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school. Als er meerdere onderwijssoorten door de school worden aangeboden, kan je met de knoppen boven de grafiek de resultaten van andere niveaus zien.
In april 2024 is het oudertevredenheidsonderzoek gehouden onder de ouder(s)/verzorger(s) van leerlingen. Ruim 40% van al onze ouders/verzorgers heeft deze enquête ingevuld.
De oudertevredenheid is al enkele jaren stabiel en scoort dit jaar een 7,5. De ICT-voorzieningen (9,1), de tevredenheid over de mentor (8,3), de mogelijkheid tot contact met de school (8,1) en het niveau van school dat goed aansluit op het niveau van de leerlingen (8,1) scoren het beste. Op de stelling ‘De school zorgt dat mijn kind geïnteresseerd is in de lesstof’ scoort het laagst (6,2). Op de meeste deelonderwerpen scoort de school rond het landelijke gemiddelde. Communicatie is een aandachtspunt. Volgend schooljaar wordt daar extra op ingezet, bijvoorbeeld door het organiseren van extra oudergesprekken.
Dit onderzoek is een onderdeel van een reeks kwaliteitsenquêtes: ook leerlingen en personeelsleden worden regelmatig bevraagd. Zo hopen we de kwaliteit van onze dienstverlening continu te verbeteren. Ook maken we gebruik van de ouderraad, DAR/MR, klankbord-, en focusgroepen om de kwaliteit van onderwijs in kaart te brengen en te verbeteren.