<b>Op niveau:</b> de leerlingen zitten in het vo op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8<br /> <b>Onder niveau:</b> de leerlingen zitten in het vo lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8">Schooladvies en plaatsing
N.a.v. het schooladvies van de basisschool en contact tussen de basisschool en onze aannamecoördinator wordt een leerling in klas één op het juiste niveau geplaatst.
In goed overleg met de basisschool (advisering) wordt gekeken naar plaatsing op het juiste niveau. Zittenblijven in leerjaar 1 en 2 is slechts in bijzondere situaties toegestaan. Dit wordt bepaald tijdens de rapportenvergadering. In de bovenbouw is twee keer blijven zitten in hetzelfde leerjaar of in twee achtereenvolgende leerjaren niet toegestaan.
Onze slagingspercentages liggen de laatste jaren boven het landelijke gemiddelde. Het afgelopen jaar heeft de kaderberoepsgerichte leerweg een geweldig resultaat met een slagingspercentage van 100%.
Het examencijfer is het gemiddelde van het cijfer voor het School Examen (SE) en het Centraal Examen (CE).
Voor de kaderberoepsgerichte- en theoretische leerweg zijn de gemiddelde examencijfers bovengemiddeld. In de afgelopen jaren zien we voor deze leerwegen een stijgend gemiddeld eindexamencijfer. We streven ernaar om hetzelfde resultaat ook met de basisberoepsgerichte leerweg te bereiken.
Van de vmbo-basis leerlingen gaat, na het behalen van het diploma, bijna 95% een MBO niveau 2 opleiding volgen. Bij de vmbo-kader leerlingen zien we dat 42% een MBO niveau 4 opleiding gaat volgen. Dit percentage beduidend hoger dan het landelijk gemiddelde. Bijna 65% van de leerlingen van de theoretische leerweg kiest ook voor een niveau 4 opleiding.
In de bijlage vindt u het onderwijsresultatenmodel 2018 van de Inspectie van het onderwijs. Het onderwijsresultatenmodel geeft een overzicht van het behaalde onderbouwsucces, onderbouwsnelheid, bovenbouwsucces en examenresultaten tot en met schooljaar 2016 - 2017.