Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
“Toekomst in uitvoering ” is de slogan die Scholengemeenschap Were Di een aantal jaren geleden gekozen heeft. De school is voortdurend bezig om in te spelen op ontwikkelingen die zich in de toekomst kunnen voordoen. Is de toekomst te voorspellen? Nee, dat is ze niet en juist daarom moet ze constant in ons achterhoofd aanwezig zijn. Onderwijs mag niet blijven hangen in successen, maar moet dynamisch zijn en voorbereiden op de toekomst. Het vorige schoolplan ging al uit van dit gegeven. In het vorige schoolplan gingen we uit van vier pijlers. Bij de realisatie van dit schoolplan bleek al snel dat de vierde pijler, gepersonaliseerd onderwijs, voortdurend terugkwam bij de andere drie pijlers. We kiezen er nu voor om duidelijk te zijn, herhalingen te vermijden en dus deze vierde pijler onder de andere drie te laten vallen. Dit schoolplan gaat uit van de volgende drie pijlers:
o Persoonlijke ontwikkeling
o Anticiperen op de toekomst
o Inspirerend onderwijs
SG Were Di heeft een groot ondersteuningsteam bestaande uit verschillende expertises. Er zijn drie gedragswetenschappers werkzaam die tevens ondersteuningscoördinator zijn voor de onderwijsniveaus vmbo basis-kader, vmbo gl-tl / Were Di Drie en havo-vwo. In het schoolondersteuningsprofiel wordt beschreven hoe alle onderdelen van de leerlingbegeleiding vormgegeven zijn en hoe SG Were Di omgaat met leerlingen met extra onderwijs-ondersteuningsbehoeften.