SG Were Di

Merendreef 1 5553 CC Valkenswaard

  • Schoolfoto van SG Were Di
  • Schoolfoto van SG Were Di
  • Schoolfoto van SG Were Di
  • Schoolfoto van SG Were Di
  • Schoolfoto van SG Were Di

Profielkeuze

Toelichting van de school

Al onze leerlingen worden door middel van loopbaanoriëntatie- en begeleiding (LOB) zo goed mogelijk voorbereid op het maken van een passende profiel- en vakkenpakketkeuze. Leerlingen nemen bijvoorbeeld deel aan oriënterende praktijk- en theorielessen, activiteiten in samenwerking met het bedrijfsleven en profielkeuzedagen. Vervolgens leren ze te reflecteren op hun ervaringen; zo helpen we hen bij het maken van een passende keuze.

SG Were Di biedt de volgende profielen aan, waarin de leerlingen eindexamen doen:   

vmbo basis- en kaderberoepsgerichte leerweg:  

- Economie & Ondernemen (E&O)
- Zorg & Welzijn (Z&W)
- Bouwen, Wonen en Interieur (BWI)
- Mobiliteit en Transport (M&T)
- Produceren, Installeren en Energie (PIE)  

Leerlingen van de basis- of kaderberoepsgerichte leerweg volgen een van deze vijf profielen vanaf leerjaar drie.

vmbo gemengde leerweg*:  

- Dienstverlening en Producten (D&P)

vmbo theoretische leerweg*:   

- Economie
- Techniek
- Zorg & Welzijn  

* Tot en met leerjaar drie worden de gemengde en theoretische leerweg gezamenlijk gevolgd. In het vierde leerjaar, tevens het eindexamenjaar, volgen leerlingen óf de gemengde leerweg óf de theoretische leerweg. 

havo, vwo en gymnasium:  

- Cultuur & Maatschappij (C&M)
- Economie & Maatschappij (E&M)
- Natuur & Gezondheid (N&G)
- Natuur & Techniek (N&T)  

Leerlingen van havo, vwo of gymnasium volgen een van deze vier profielen vanaf leerjaar vier.

Welke profielen volgen de examendeelnemers?
Weergave Profielkeuze

Bron

Het schoolplan

Toelichting van de school

“Toekomst in uitvoering ” is de slogan die Scholengemeenschap Were Di een aantal jaren geleden gekozen heeft. De school is voortdurend bezig om in te spelen op ontwikkelingen die zich in de toekomst kunnen voordoen. Is de toekomst te voorspellen? Nee, dat is ze niet en juist daarom moet ze constant in ons achterhoofd aanwezig zijn. Onderwijs mag niet blijven hangen in successen, maar moet dynamisch zijn en voorbereiden op de toekomst. Het vorige schoolplan ging al uit van dit gegeven. In het vorige schoolplan gingen we uit van vier pijlers. Bij de realisatie van dit schoolplan bleek al snel dat de vierde pijler, gepersonaliseerd onderwijs, voortdurend terugkwam bij de andere drie pijlers. We kiezen er nu voor om duidelijk te zijn, herhalingen te vermijden en dus deze vierde pijler onder de andere drie te laten vallen.  Dit schoolplan gaat uit van de volgende drie pijlers:  

o   Persoonlijke ontwikkeling

o   Anticiperen op de toekomst

o   Inspirerend onderwijs

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

SG Were Di heeft een groot ondersteuningsteam bestaande uit verschillende expertises. Er zijn drie gedragswetenschappers werkzaam die tevens ondersteuningscoördinator zijn voor de onderwijsniveaus vmbo basis-kader, vmbo gl-tl / Were Di Drie en havo-vwo. In het schoolondersteuningsprofiel wordt beschreven hoe alle onderdelen van de leerlingbegeleiding vormgegeven zijn en hoe SG Were Di omgaat met leerlingen met extra onderwijs-ondersteuningsbehoeften. 

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven