X11, media en vormgeving

Vondellaan 178 3521 GH Utrecht

Schoolfoto van X11, media en vormgeving

Profielkeuze

Een leerling kiest voor de bovenbouw een profiel dat past bij zijn of haar interesses. Een profiel is een combinatie van eindexamenvakken en sluit aan bij een vervolgopleiding of een toekomstige baan. Wat kiezen de leerlingen van deze school?

Welke profielen volgen de examendeelnemers?
Weergave Profielkeuze

Bron

Het schoolplan

Toelichting van de school

Schoolplan:

De speerpunten: kwaliteit en creativiteit

Kwaliteit:            - eindexamenresultaten boven landelijk gemiddelde
                             - doorstroom onderbouw-bovenbouw boven landelijk gemiddelde
                             - aantal lessen boven vereiste norm
                             - continue externe feedback, inspectie, investing in people, audits, ouder- en leerling tevredenheid
                             - ambitieus in (na)scholing van docenten

Creativiteit:            -  cultuureducatie verbonden met alle leergebieden
                             - neemt deel aan  breed cultureel samenwerkingsverband
                             

De kern:              meedoen, ontdekken, ontwikkelen, lef

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Leerling zorg

Het zo goed mogelijk begeleiden van leerlingen is de zorg van alle medewerkers op X11

Wij proberen voor leerlingen een veilige plek te creëren door begeleiding te organiseren die gericht

is op het optimaliseren van de leermogelijkheden van leerlingen. Zo heeft iedere leerling een

mentor. De mentor is voor de leerling de spin in het web. Hij signaleert, begeleidt, ondersteunt de

leerling bij alle zaken die rondom de leerling een rol spelen.

De mentor is ook het eerste aanspreekpunt voor de ouders.

 

Individuele zorg

Vooruitlopend op de wet “passend onderwijs” heeft vrijwel het volledige team de cursus “pedagogische adviezen voor speciale kinderen” gevolgd.

Creatieve opleidingen hebben veel dyslectische leerlingen, X11 ook. Bij de start van het schooljaar worden leerlingen hierop onderzocht,  zodat dyslectische leerlingen direct begeleid kunnen worden.

Op basis van de resultaten van de School Vragen Lijst wordt een deel van de leerlingen een cursus sociale vaardigheden of faalangst aangeboden

 

Sociale veiligheid

Wij vinden het belangrijk dat leerlingen leren om bewust en verantwoordelijk met zichzelf,

elkaar en hun omgeving om te gaan. We werken daar op veel manieren aan. Zo is er onderwijs dat

vooral gaat over de eigen gezondheid (roken-drinken-drugs), zijn er meerdere projecten rondom

discriminatie (bereik je gelijk, AanZ) . We doen dat ook door steeds  in gesprek te gaan met leerlingen als er iets niet goed gegaan is

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven