Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Schoolplan:
De speerpunten: kwaliteit en creativiteit
Kwaliteit: - eindexamenresultaten boven landelijk gemiddelde
- doorstroom onderbouw-bovenbouw boven landelijk gemiddelde
- aantal lessen boven vereiste norm
- continue externe feedback, inspectie, investing in people, audits, ouder- en leerling tevredenheid
- ambitieus in (na)scholing van docenten
Creativiteit: - cultuureducatie verbonden met alle leergebieden
- neemt deel aan breed cultureel samenwerkingsverband
De kern: meedoen, ontdekken, ontwikkelen, lef
Leerling zorg
Het zo goed mogelijk begeleiden van leerlingen is de zorg van alle medewerkers op X11
Wij proberen voor leerlingen een veilige plek te creëren door begeleiding te organiseren die gericht
is op het optimaliseren van de leermogelijkheden van leerlingen. Zo heeft iedere leerling een
mentor. De mentor is voor de leerling de spin in het web. Hij signaleert, begeleidt, ondersteunt de
leerling bij alle zaken die rondom de leerling een rol spelen.
De mentor is ook het eerste aanspreekpunt voor de ouders.
Individuele zorg
Vooruitlopend op de wet “passend onderwijs” heeft vrijwel het volledige team de cursus “pedagogische adviezen voor speciale kinderen” gevolgd.
Creatieve opleidingen hebben veel dyslectische leerlingen, X11 ook. Bij de start van het schooljaar worden leerlingen hierop onderzocht, zodat dyslectische leerlingen direct begeleid kunnen worden.
Op basis van de resultaten van de School Vragen Lijst wordt een deel van de leerlingen een cursus sociale vaardigheden of faalangst aangeboden
Sociale veiligheid
Wij vinden het belangrijk dat leerlingen leren om bewust en verantwoordelijk met zichzelf,
elkaar en hun omgeving om te gaan. We werken daar op veel manieren aan. Zo is er onderwijs dat
vooral gaat over de eigen gezondheid (roken-drinken-drugs), zijn er meerdere projecten rondom
discriminatie (bereik je gelijk, AanZ) . We doen dat ook door steeds in gesprek te gaan met leerlingen als er iets niet goed gegaan is