Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op Spieringshoek werken we met een schoolplan. In het schoolplan 2019-2023 vertrekken we vanuit deze missie: Wij leiden onze leerlingen op tot zelfstandige en verantwoordelijke burgers. De maatschappij verandert in hoog tempo en we willen onze leerlingen daarop zo goed mogelijk voorbereiden. We richten ons op het verwerven van kennis en op het opdoen van vaardigheden die hen in staat stellen om als verantwoordelijke burgers de maatschappij vorm te geven, nu en in de toekomst. Drie bouwstenen zijn daarbij cruciaal: gemeenschapszin, autonomie en aansluiting bij persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden. Deze drie kernwaarden geven aan van waaruit wij onze koers bepalen. De uitwerking van het schoolplan vindt plaats in onderwijskundige werkgroepen, waarin medewerkers van de school gezamenlijk optrekken om de gestelde ambities in het schoolplan te bereiken.
Op Spieringshoek vinden wij het belangrijk dat alle leerlingen de ondersteuning en begeleiding krijgen die zij nodig hebben om hun schooltijd prettig en succesvol te doorlopen. Vanzelfsprekend krijgen alle leerlingen begeleiding van hun vakdocenten en mentoren. De leerlingcoördinatoren en afdelingsleiders begeleiden de leerlingen ook, waar nodig. Op het moment dat leerlingen buiten deze begeleiding die alle leerlingen wordt geboden nog extra ondersteuning nodig hebben, bespreekt onze ondersteuningscoördinator dat met de leerling, ouders en mentor. We zoeken daarbij naar de hulp en ondersteuning die we binnen school, of buiten school kunnen bieden om ook deze leerlingen succesvol te laten zijn. Welke begeleiding en ondersteuning op Spieringshoek precies geboden kan worden, staat beschreven in ons schoolondersteuningsprofiel.