Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius

President Rooseveltweg 11 3068 TR Rotterdam

  • Schoolfoto van Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius
  • Schoolfoto van Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius
  • Schoolfoto van Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius
  • Schoolfoto van Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius
  • Schoolfoto van Scholengroep Driestar Wartburg, locatie Revius

Profielkeuze

Toelichting van de school

Vanuit onze identiteit willen wij jongeren opleiden tot verantwoord, betrokken en principieel burgerschap. Wij vinden dat je alle keuzes die je maakt, voor nu en voor later, moet kunnen verantwoorden aan God, aan je medemens en aan jezelf. We willen leerlingen een veilige omgeving bieden waarin ze tot goed doordachte keuzes kunnen komen die passen bij de gaven en talenten die hun gegeven zijn. Zelfreflectie en het ontwikkelen van een helder zelfbeeld hoort bij de persoonsvorming zoals wij die beogen. Het ontwikkelen van een goed zelfbeeld betekent gaandeweg oog leren krijgen voor de capaciteiten en talenten die aan de leerlingen zijn meegegeven.

Het keuzebegeleidingsproces krijgt daarom op onze school veel aandacht.

Mavo leerlingen doen bij ons vaak examen in een extra vak. Wij promoten het vak Dienstverlening en Producten en willen door het aanbieden van een extra vak de overstap naar de havo aantrekkelijker maken.

Jaarlijks slagen meerdere vwo-leerlingen voor twee profielen.

Welke profielen volgen de examendeelnemers?
Weergave Profielkeuze

Bron

Het schoolplan

Toelichting van de school

In het schoolplan "Ruimte voor onderwijs" heeft het Wartburg College zijn speerpunten vastgelegd: onderwijzen, ontspannen en ontmoeten.

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Een kind voelt zich alleen veilig als er persoonlijke aandacht voor hem/haar is. Hier ligt een eerste taak voor de mentor, maar ook elke vakdocent draagt hieraan bij. De drempel om de ouders van een leerling te benaderen als de voortgang van het studieproces daar aanleiding toe geeft, of als er zorgen over houding, gedrag of welbevinden van de leerling, is laag. In zo’n sfeer kunnen het zelfrespect en het zelfvertrouwen van de leerlingen groeien en zullen de prestaties verbeteren.

Voor leerlingen die ondanks de gewone eerstelijns begeleiding meer zorg nodig hebben, is er een goed functionerende zorgstructuur. Het ZAT (Zorg Advies Team) is belast met de tweedelijns zorg voor individuele leerlingen die extra hulp nodig hebben op sociaal-emotioneel, orthopedagogisch, orthodidactisch of didactisch gebied. Die zorg is er op gericht dat betrokken leerlingen hun opleiding succesvol via het reguliere onderwijs afronden.

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven