Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635169" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Als school vinden we het belangrijk om leerlingen vanuit onze christelijke levensbeschouwing actief te laten participeren in de 21e eeuwse maatschappij. Voor dit laatste hebben zij o.a. creativiteit, probleemoplossend vermogen, kennis van moderne media en vaardigheden als samenwerken nodig. Wij zijn dus actief bezig om in ons curriculum meer ruimte vrij te maken voor de ontwikkeling van kennis en vaardigheden, zoals de 21e eeuw die van ons vraagt. Daarnaast ruimen wij in onze schoolweken ook tijd in voor persoonlijke ontwikkeling. Leerlingen die weten waarvoor ze leven en weten wat ze willen, zijn burgers die een volwaardige plaats in deze maatschappij kunnen innemen. Onze reformatorische levensbeschouwing biedt hen daarbij een lange en vormende traditie van ideeën en mogelijkheden.
Sommige leerlingen hebben extra zorg nodig. In het schoolondersteuningsprofiel legt de school voor ten minste vier jaar vast waar die extra ondersteuning uit bestaat. Want alleen de school zelf kan vertellen welke middelen er zijn om leerlingen optimaal te helpen.