Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schoolplan is in samenspraak met collega's en leerlingen in rondetafelgesprekken opgesteld. Het is voor ons belangrijk om medezeggenschap breed uit te dragen. Met elkaar maken we de toekomst van het Mondriaan. De komende beleidsperiode zijn de uitgangspunten voor ons beschreven in ons schoolplan 2020-2025.
In dit plan is het ondersteuningsprofiel van de school opgenomen en is zichtbaar dat wij werken met het model van de geïntegreerde leerlingbegeleiding conform het synergiemodel. De rol van de mentor is vanouds cruciaal en aandacht voor de professionele mentor is en blijft een van de speerpunten. In praktijk betekent dit dat we onze basisondersteuning georganiseerd hebben in de zogenaamde Trajectvoorziening (denk aan studiecoaching, faalangstreductie, huiswerk onder toezicht, prikkelarm leren).
Wanneer leerlingen meer begeleiding nodig hebben kennen we een construct genaamd "coach" leerlingen. Hierdoor ontstaat er daar waar nodig meer tijd en ruimte voor individuele begeleiding. We zijn hierbij gericht op aandacht voor het kind in een reguliere setting.