Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het schoolplan van het Zwin College is het instrument om planmatig sturing te geven aan de onderwijskwaliteit om verbeteringen aan te geven en brengt daarin de visie, de onderwijsaanpak en de ambities van onze school samen. Met dit schoolplan zetten we daarin de koers uit. Een koers die ook is gericht op de realisatie van de ambitie die VO Zeeuws-Vlaanderen, waar het Zwin College onderdeel van uitmaakt, in 2018 heeft vastgelegd in het onderwijsplan met de titel ‘Samenwerken aan goed onderwijs’ en recent vertaald heeft in een strategisch beleidsplan voor de stichting met als titel ‘Goed onderwijs voor iedere leerling’. Dit schoolplan komt niet uit de lucht vallen, maar is een product van stappen die met name in het achterliggende jaar al gemaakt zijn. Deze zijn nog eens samengevat in dit schoolplan, juist omdat we onderweg zijn en het eindpunt nog niet behaald hebben. Het schoolplan mag in die zin gelezen worden als een koers die is ingezet voor de planperiode 2020/2024
Het Zwin College biedt verschillende vormen van ondersteuning. Wij bieden een basisondersteuning aan alle leerlingen. De basisondersteuning biedt ook ruimte voor maatwerk. Daarnaast is er extra ondersteuning voor leerling die dat nodig hebben. Het gaat dan bijvoorbeeld om begeleiding in de trajectgroep (TG) of ondersteuningstrajectklas (OTK). In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) vindt u toelichting op de basisondersteuning en extra ondersteuning.