<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Een leerling die op de ISK begint krijgt een intake. Daar wordt een eerste inschatting gemaakt of de leerling de ISK kan doorlopen via een kortdurend (snel) traject of een langer durend (langzaam) traject . Vervolgens wordt de leerling geplaatst in de verlengde intake groep. In die groep wordt bekeken of het meegegeven advies, vastgelegd in het ITP in de praktijk ook juist is. Daarna wordt de leerling doorgeplaatst naar de niveaugroep die het best past bij zijn leercapaciteiten en niveau.
De ISK kent geen systeem van jaarlagen waarbij leerlingen aan het eind van het jaar bevorderd worden naar een hoger leerjaar of het huidige leerjaar nog een keer over doen. Op de ISK heeft iedere leerling zijn eigen leerroute afgestemd op zijn capaciteiten en leertempo. Dit resulteert dat een leerling in één van de drie leerroutes wordt geplaatst. Route 1 leidt naar doorstroom naar pro of begeleid werken. Route 2 leidt naar doorstroom naar vmbo bb en kb en mbo entree of mbo 2. Route 3 leidt naar doorstroom naar vmbo-tl, havo/vwo of mbo 3/4. Daarbij kan de leerling op de ISK wel regelmatig van niveaugroep wisselen, afhankelijk van zijn/haar behaalde resultaten.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Het laatste bezoek van de onderwijsinspectie was in 2013. Daarbij is de ISK als voldoende beoordeeld.