<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Op !mpulse Kollum streven we er naar de leerling ondersteuning en begeleiding te bieden zoveel als nodig en mogelijk is. Hierbij wordt gekeken naar de individuele leerling en wordt rekening gehouden met de unieke, persoonlijke behoeften en mogelijkheden binnen de begeleidingscapaciteit van de school. Vakdocenten en coaches volgen en begeleiden de leerlingen op maat ook op grond van de gegevens van het leerlingvolgsysteem.
Onze missie en visie getuigen van een hoge ambitie: het niveau van instroom is de opmaat tot een ononderbroken doorstroom in de onderbouw en leidt uiteindelijk tot diplomering op minimaal datzelfde niveau. Daarbij geldt dat het welbevinden van de individuele leerling bij de determinatie centraal staat. Dit betekent dat we de prestaties van leerlingen systematisch volgen en daar waar nodig de leerlingen extra begeleiding bieden. Hierbij gaat het systematisch volgen en beoordelen van leerlingen gelijk op met transparantie in de informatievoorziening naar leerling en ouders/verzorger toe.
Om de doorstroompercentages in de kleine bovenbouwgroepen te verhogen, bieden we sinds de invoering van de kernvakkenregeling onder ander voor de kernvakken (Nederlands, Engels, wiskunde en rekenen) extra hulplessen aan.
We zijn wederom trots op en blij met de eindexamenresultaten behaald door onze eindexamen-leerlingen het schooljaar 2015 – 2016. Al onze eindexamen-leerlingen, zowel vmbo-t, havo als vwo, zijn – evenals in het schooljaar ervoor – in het eerste tijdvak voor hun eindexamen geslaagd met respectievelijk gemiddelde CSE-cijfers van 6,6, 6,9 en 6,5. Deze cijfers liggen voor het derde achtereenvolgende jaar ver boven het landelijk gemiddelde. Voor onze vmbo-t afdeling geldt dat dit het derde jaar op rij is dat alle leerlingen slagen. We verwachten samen met de leerlingen ook dit schooljaar de 100%-doelstelling voor al onze afdelingen te realiseren.
We zijn verheugd over en trots op het feit dat al onze inspanningen in de afgelopen schooljaren hebben geleid tot een significante versteviging van de kwaliteit van ons onderwijsproces, hetgeen onder andere tot uitdrukking gaat komen in de rendementen en de meerjarenopbrengsten van 2017.
Op !mpulse Kollum werken we met elkaar samen binnen een ambitieus leerklimaat. Onder een ambitieus leerklimaat verstaan wij een klimaat waarbinnen de schoolleiding, teamleden, leerlingen en ouders/verzorgers continu samen nadenken over hoe zij de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren en een grote bereidheid hebben om zich verder te ontwikkelen en met vernieuwingen aan de slag te gaan. Met als uiteindelijke doel: nog beter onderwijs. !mpulse Kollum neemt daartoe o.a. deel als pilot-school aan het traject 'Ambitieus leerklimaat' van en met de VO-Raad.
We zijn wederom trots op en blij met de eindexamenresultaten behaald door onze eindexamen-leerlingen het schooljaar 2015 – 2016. Al onze eindexamen-leerlingen, zowel vmbo-t, havo als vwo, zijn – evenals in het schooljaar ervoor – in het eerste tijdvak voor hun eindexamen geslaagd met respectievelijk gemiddelde CSE-cijfers van 6,6, 6,9 en 6,5. Deze cijfers liggen voor het derde achtereenvolgende jaar ver boven het landelijk gemiddelde. Voor onze vmbo-t afdeling geldt dat dit het derde jaar op rij is dat alle leerlingen slagen. We verwachten samen met de leerlingen ook dit schooljaar de 100%-doelstelling voor al onze afdelingen te realiseren.
We zijn verheugd over en trots op het feit dat al onze inspanningen in de afgelopen schooljaren hebben geleid tot een significante versteviging van de kwaliteit van ons onderwijsproces, hetgeen onder andere tot uitdrukking gaat komen in de rendementen en de meerjarenopbrengsten van 2017.
Op !mpulse Kollum werken we met elkaar samen binnen een ambitieus leerklimaat. Onder een ambitieus leerklimaat verstaan wij een klimaat waarbinnen de schoolleiding, teamleden, leerlingen en ouders/verzorgers continu samen nadenken over hoe zij de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren en een grote bereidheid hebben om zich verder te ontwikkelen en met vernieuwingen aan de slag te gaan. Met als uiteindelijke doel: nog beter onderwijs. !mpulse Kollum neemt daartoe o.a. deel als pilot-school aan het traject 'Ambitieus leerklimaat' van en met de VO-Raad.
Onderwijskwaliteit wederom op alle fronten positief bevonden
Trots en blij zijn wij op de feedback die we hebben gekregen tijdens het laatste bezoek van de Onderwijsinspectie in november 2016. De onderwijsinspectie toonde zich zeer tevreden over het onderwijs op !mpulse Kollum. In het rapport van bevindingen is te lezen dat alle indicatoren betreffende het onderwijsproces door de Onderwijsinspectie worden beoordeeld met een goed (7 van de 17 indicatoren) of een voldoende (10 van de 17 indicatoren). Dit is een resultaat waar we als team samen met leerlingen en ouders/verzorgers hard voor hebben gewerkt en waar we met z'n allen héél erg trots op zijn. Het nieuwste rapport van bevindingen is - totdat het wordt gepubliceerd op de site van de Onderwijsinspectie - onderaan deze pagina als bijlage toegevoegd.
Op !mpulse Kollum werken we met elkaar samen binnen een ambitieus leerklimaat. Onder een ambitieus leerklimaat verstaan wij een klimaat waarbinnen de schoolleiding, teamleden, leerlingen en ouders/verzorgers continu samen nadenken over hoe zij de kwaliteit van het onderwijs kunnen verbeteren en een grote bereidheid hebben om zich verder te ontwikkelen en met vernieuwingen aan de slag te gaan. Met als uiteindelijke doel: nog beter onderwijs. !mpulse Kollum neemt daartoe o.a. deel als pilot-school aan het traject 'Ambitieus leerklimaat' van en met de VO-Raad en zal zich met ingang van januari 2017 gaan richten op deelname aan het traject van 'Excellente Scholen'.