Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635169" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bijgevoegd is ons schoolplan tot 2024.
Onze speerpunten zijn:- Versterken professionele cultuur
- Invoeren vernieuwend vmbo
- Versterken pedagogisch klimaat
- Vergroten zichtbaarheid
De begeleiding van leerlingen op het Technisch College Velsen gebeurt zo veel als mogelijk decentraal (dicht bij de leerling). Dit betekent dat de mentor de spil is in de begeleiding van de leerlingen en de contactpersoon is tussen leerling en school en tussen ouders en school. Mocht een leerling behoefte hebben aan steunlessen, dan kunnen deze geregeld worden door de mentor. Mocht een leerling extra aandacht nodig hebben bij het plannen en organiseren, dan wordt dit in eerste instantie door de mentor opgevangen en ook als er sociaal emotioneel extra aandacht nodig is, zal de mentor de eerste zijn die hier aandacht aan besteed.
De mentor is ook diegene die doorverwijst naar ons ondersteuningsteam, wanneer een leerling meer of specifiekere begeleiding nodig heeft. Het ondersteuningsteam bestaat uit een aantal specialisten en adviseert en/of verwijst door naar zorgfunctionarissen binnen en buiten de school.
Voor een nadere omschrijving van de zorgstructuur, zie de bijlage (SOP20202024)