Lyceum de Grundel

Grundellaan 36 7552 ED Hengelo

Schoolfoto van Lyceum de Grundel

Profielkeuze

Toelichting van de school

De school begeleidt de leerlingen zo goed mogelijk bij het kiezen van het juiste profiel. De grafische weergaves laten zien in welke richting de leerlingen examen hebben gedaan.

Welke profielen volgen de examendeelnemers?
Weergave Profielkeuze

Bron

Het schoolplan

Toelichting van de school

Lyceum de Grundel maakt deel uit van de Scholengroep Carmel Hengelo. In de komende tijd wordt ingezet op de verdere ontwikkeling van de Scholengroep Carmel Hengelo. We zijn binnen de scholengroep onderscheidend, complementair en hebben toegevoegde waarde voor elkaar. Omdat we er van overtuigd zijn dat we beter en meer kunnen presteren gaat de lat omhoog, en brengen we de basis beter op orde. Het blijvend zorgdragen voor het beste VO onderwijs in Borne, Delden en Hengelo is het resultaat van deze overtuiging en van onze samenwerking.

Lyceum De Grundel

Onderwijs en ontwikkelen
We richten onze blik op de toekomst, waarbij we onze sterke punten willen behouden. We bewaken de kwaliteit van ons onderwijs en blijven werken aan goede resultaten. Ons onderwijs is in ontwikkeling. In onze ambitie de talenten van alle leerlingen tot bloei te laten komen besteden we aandacht aan onderwijs op maat binnen en buiten de klas en bieden we de leerlingen een Podium om samen met docenten nieuwe onderwerpen aan te pakken en gestalte te geven. Een leerling leert te durven kiezen.

Samenwerken en ontdekken
We kijken buiten de muren van ons gebouw binnen samenwerkingsverbanden zoals o.a. met Saxion en Universiteit Twente en we kijken over de landsgrenzen  heen tijdens excursies en expeditiereizen. We halen de buitenwereld ook naar binnen: lezingen, voorstellingen, optredens en gastdocenten leveren een rijke bijdrage aan de ontwikkeling van onze leerlingen. De klassieke wereld van Grieken en Romeinen staat centraal in onze Gymnasiumklassen, zowel tijdens de lessen als tijdens de diverse activiteiten die zij buiten de klas en buiten de school ontplooien.

ICT
ICT is een hulpmiddel om ons goede onderwijs gestalte te geven. Het is geen doel op zich. We zetten in op de ondersteuning van het onderwijs door middel van laptops. Daarin leren we met en van elkaar.

Download het schoolplan

Ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Het eerste niveau is de ondersteuning van de mentor met de vakdocenten. De mentor heeft een direct en laagdrempelig contact met de leerling en de ouders.  

Het tweede niveau betreft de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Deze begeleiding wordt gegeven door specialisten zoals de leerlingbegeleider, ondersteuningsfunctionaris, ondersteuningscoördinator en dyslexie coördinator. Zij ondersteunen de leerlingen bij hun onderwijskundige of sociaal emotionele hulpvragen.  

Het derde niveau betreft leerlingen met een complexe, intensieve ondersteuningsvraag. We gaan in overleg met ouders, leerling, ondersteuningsfunctionaris, mentor en orthopedagoog om samen te onderzoeken welke vorm van onderwijs en ondersteuning, intern of extern passend is. De leerling kan met toestemming van ouders besproken worden in het Zorg Advies Team (ZAT).  

Meer informatie is te vinden op de website van het samenwerkingsverband.

Download schoolondersteuningsprofiel

Terug naar boven