Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Schoolplan 2015-2020 Op weg naar een Atheneum op maat
Hageveld staat voor maximale ontplooiing van individuele mogelijkheden en talenten, niet alleen voor onze leerlingen, maar ook voor onze medewerkers. Dat wat leerlingen stimuleert en motiveert, geldt voor alle mensen: keuzemogelijkheden, specialisatie, individuele ontplooiing en samenwerking en het belonen van eigen initiatieven.
Met name de combinatie “goed kan ook leuk zijn” is onderscheidend voor onze school. Woorden als maatwerk en differentiatie zijn sleutelwoorden. De schoolse en academische vaardigheden als onderzoeken en ontwerpen, krijgen systematisch aandacht.
Dankzij de kleinschaligheid van de teams kennen we onze leerlingen beter en zien we wat ze nodig hebben om optimaal te functioneren. De ondersteuningsstructuur staat letterlijk op de kaart. Er is veel deskundigheid in huis waarvan mentoren en leerlingen gebruik kunnen maken, zoals gespecialiseerde leerlingbegeleiders, die weten hoe je het beste met dyslexie kunt omgaan en twee docenten die zich gespecialiseerd hebben in de begeleiding van leerlingen met het syndroom van Asperger en autistische leerlingen. Leerlingen met een specifieke ondersteuningsbehoefte komen veelal met een handelingsplan binnen. De zorgcoördinator en de leerpleinbegeleiders nemen die ondersteuning op zich. Bij dit alles blijft de mentor de spil in de individuele begeleiding.