Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het schoolplan beschrijft de school de onderwijsplannen voor een periode van vier jaar. Je leest er bijvoorbeeld welke manier van lesgeven de school kiest en hoe de kwaliteit van het onderwijs bewaakt en verbeterd wordt. In het document staat ook meer informatie over het personeel op de school.
De mentor is spil en regisseur van alle gesprekken rond de leerling. De ondersteuning is gericht op het vergroten van zelfredzaamheid en zelfsturing. Mentoren en ondersteuningsstructuren zijn daarop ingericht, handelen is daarop afgestemd. Het leren van de leerling staat centraal. De ondersteuningsstructuur is erop gericht dat de leerling zich zo optimaal mogelijk ontwikkelt. Zowel in kwalificerende zin, als in socialiserende zin en in zijn of haar persoonlijkheidsontwikkeling. Het uitgangspunt is dat er onderwijs gegeven wordt en dat dit de kern is van de activiteiten binnen de vestiging. Ondersteuning zal ook gericht zijn op het faciliteren daarvan. De aanname is dat het welbevinden van leerlingen toeneemt als er aandacht is voor het onderwijsproces met als gevolg dat de ondersteuningsvragen hanteerbaar zijn voor de medewerkers.