Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het schoolplan wijst ons de richting bij het bouwen aan een sterke en vitale school. Medewerkers en leerlingen staan centraal, we werken ook nauw samen met ouders en andere partners. De aankomende drie jaar gaan we werken aan drie thema's:
1. Vandaag bouwen aan onderwijs voor morgen!
2. Samen één team, goed samenwerken en leren van elkaar.
3. Optimaliseren ondersteuning, ieder kind gezien.
Deze thema's komen aanbod in ons nieuwe uitgebreide onderwijsprogramma. Een leerling maakt al in het eerste jaar kennis met DRP-LAB. Deze lessen zijn anders van opzet, want een leerling werkt hier aan opdrachten waarin allerlei vakken samenkomen. Dit doen ze met de klas, in een klein groepje of zelfstandig. Samen ontdekken we met de leerling waar ze blij van worden en wat ze nodig hebben om het beste uit zichzelf te halen. In het onderwijsprogramma is ook het vak ICT digitaal vaardig opgenomen. Er wordt aandacht besteed aan digitale vaardigheden, zoals mediawijsheid en ICT-basisvaardigheden.
De Rooi Pannen gaat uit van 'kansen voor kinderen' en werkt daarom vanuit de mogelijkheden van het kind. Het kan zijn dat een kind extra ondersteuning en begeleiding nodig heeft. Daarvoor proberen we samen met ouders, kind en school, vast te stellen of het kind gebaat is bij plaatsing op De Rooi Pannen. In principe wordt de ondersteuning van onze leerlingen binnen het onderwijs georganiseerd. Door de inzet van een mix van didactische concepten kunnen de leerlingen in hun eigen klas functioneren. Naast deze geïntegreerde zorg heeft iedere leerling een eigen klassenmentor die zich kan laten bijstaan door specialisten op diverse begeleidingsaspecten.