<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
De resultaten VMBO-(G)T worden beïnvloed doordat leerlingen van het Groene Lyceum ingeschreven worden met TL/Havo advies en in leerjaar drie formeel gezien in de gemengde leerweg geplaatst worden. Hierdoor is het onderbouwresultaat voor deze leerlingen per definitie lager.
Elke leerling wordt gezien in Terra Eelde
Vanaf de basisschool volgen we in gezamenlijk overleg met ouders, kind en mentor, de voortgang van de leerling. Tijdens de eerste twee leerjaren werken we samen aan een succesvolle doorstroming naar de juiste leerweg in klas 3. Vervolgens werken we op niveau toe naar de diplomering. Dit bereiken we d.m.v. monitoring, overleg, reflectie en het ondersteunen van leerlingen op didactisch en pedagogisch gebied.
Terra Eelde slaagt ruim voldoende
In het schooljaar 2020-2021 is 100 % van onze BB, KB en GL/TL leerlingen geslaagd!In het schooljaar 2021-2022 is 99 % van onze leerlingen geslaagd!
Terra Eelde sluit aan bij de landelijke norm
Uit tabellen waar de examencijfers vergeleken worden met het landelijk gemiddelde blijkt dat in de afgelopen schooljaren onze examencijfers voor alle richtingen uitstekend aansluiten bij de landelijke gemiddelde eindexamencijfers. Wij zijn uiteraard heel trots en tevreden met dat resultaat en werken er hard aan dit niveau te behouden.
Let op: vanwege het coronavirus zijn er in schooljaar 2019-2020 geen centrale examens afgenomen. De examencijfers van dit schooljaar ontbreken daarom in de trendgrafiek.
Vrijwel alle VMBO-leerlingen van Terra Eelde vervolgen hun schoolloopbaan in het MBO. De leerlingen geven aan tevreden te zijn over de gemaakte keuze; er wordt weinig van opleiding geswitcht.
Terra Eelde "leert" en "presteert"
De ontwikkelingen die het Terra Eelde doormaakt, sluiten naadloos aan bij de adviezen die geformuleerd zijn door het auditteam en de inspectie. De school maakt een inhoudelijke ontwikkeling door, gericht op een professionele leergemeenschap. Dit betekent dat een ieder leert in de organisatie, zowel docenten als leerlingen als ondersteunend personeel. Hierdoor is er een dynamische sfeer waarbij voortdurend gewerkt wordt aan verbetering van kwaliteit en goed onderwijs.