<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Omdat in leerjaar 1 drie leerwegen (voor leerlingen met het advies vbmo k/t, vbmo-t en vmbo t/havo) worden aangeboden, zijn we goed in staat leerlingen te plaatsen op het niveau dat echt bij hen past. Door het hoge niveau van het onderwijs in deze leerwegen zijn de meeste leerlingen die opstromen naar leerjaar 2 goed in staat een diploma op een hoger niveau te behalen.
Leerlingen worden bevorderd op basis van de overgangsnormen van het geldende leerjaar. De cijfers van het overgangsrapport zijn gebaseerd op een voortschrijdend jaarcijfer en zijn afgerond op één decimaal. Het eindcijfer wordt afgerond op een geheel cijfer. Leerlingen die niet aan de overgangsnorm voldoen, worden in de rapportvergadering besproken. Binnen de bespreekzone (wat in de onderbouw altijd het geval is) beslist de docentenvergadering of een leerling wordt bevorderd of afgewezen.
Hier zie je hoeveel leerlingen centraal examen hebben gedaan en hoeveel procent daarvan het diploma heeft behaald. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Hier zie je het gemiddelde examencijfer van de leerlingen die het centraal examen hebben gemaakt. Voor vmbo-scholen zie je het gemiddelde van twee examens: het centraal examen en het centraal schriftelijk en praktisch examen. De school kan je vertellen wat ze van de resultaten vindt.
Er is geen recent oordeel van de Onderwijsinspectie.