Yuverta vmbo Brielle
Anna Hoevestraat 2 3232 VC Brielle
- Voortgezet onderwijs
- Overige
- 502 leerlingen
Tevredenheid leerlingen
Toelichting van de school
Naar aanleiding van de tevredenheidscijfers hebben we de volgende maatregelen genomen:
1. Een positief schoolklimaat staat voorop en de leerling staat centraal. Dit doen we door o.a. de herinvoering van de methode leefstijl (sociale vaardigheidstraining) in de onderbouw. Het gehele team is hierop getraind. Verder is er een evenwichtig rooster gemaakt, waarbij zoveel mogelijk de lesuren over de week zijn verdeeld. Alle leerlingen starten elke dag om half 9 met een mentor moment van 20 minuten en eindigen de lesdag uiterlijk om 15:00 uur.
2. Gepersonaliseerd onderwijs. Alle eerste jaars leerlingen gebruiken een IPad met digitale lessstof via VO-content.
3. Adequaat pestbeleid. Het pestprocotol is geheel vernieuwd en 3 anti-pestcoördinatoren zijn getraind.
4. Met de leerlingen zijn gezamenlijke klassenregels afgesproken.
5. Het mentorprogramma is op elkaar afgestemd.
Hoe tevreden zijn de leerlingen in 2021-2022?
- vmbo
- Gemiddelde tevredenheidscijfer:
- 6,8
- Vergelijkbare scholen:
- 7,0
- vmbo-b
- Gemiddelde tevredenheidscijfer:
- 5,6
- Vergelijkbare scholen:
- 6,6
- vmbo-k
- Gemiddelde tevredenheidscijfer:
- 5,8
- Vergelijkbare scholen:
- 6,4
- vmbo-(g)t
- Gemiddelde tevredenheidscijfer:
- 5,3
- Vergelijkbare scholen:
- 6,4
Tevredenheid leerlingen in de afgelopen jaren
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. De leerlingen hebben elk jaar vragenlijsten ingevuld en in de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school. Als er meerdere onderwijssoorten door de school worden aangeboden, kan je met de knoppen boven de grafiek de resultaten van andere niveaus zien.
Sfeer en veiligheid
Tevredenheid ouders
Toelichting van de school
Ouders zouden graag zien dat we de leerlingen iets meer ruimte geven om te participeren in het onderwijsproces. In het kader van het LOB- beleid (loopbaan oriëntatie begeleiding) houden we OLM-gesprekken (ouder-leerling-mentor gesprekken). In deze driehoeksgesprekken kijkt de leerling naar zijn prestaties en toekomstplannen.
Het gepersonaliseerd onderwijs is breed in het eerste en inmiddels ook het tweede leerjaar doorgevoerd. Het doel van gepersonaliseerd onderwijs is dat elke leerling op zijn/haar niveau kan werken en ontwikkelen.
Het lesuitval is verminderd door de invoering van het nieuwe rooster, waarbij de personeelsbijeenkomst in principe na 15:00 uur plaats vinden.
Door een betere jaarplanning is er meer duidelijkheid en kan er vooraf beter worden gecommuniceerd.
- Tevredenheid
- 7,6
- Vergelijkbare scholen
- 7,9