Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersVO/6192449487635169" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onderwijs is ons vak. Daar worden we blij van. We gaan ervoor dat leerlingen zich op hun eigen niveau maximaal ontwikkelen. Ook vinden we het belangrijk dat zij ontdekken en ervaren dat God hun unieke talenten heeft gegeven. We stimuleren onze leerlingen om deze talenten tot bloei te laten komen en kijken verder dan naar cijfers alleen. We creëren daarvoor met elkaar een positieve sfeer, ingebed in een duidelijke structuur, met aandacht voor persoonlijke en gezamenlijke groei.
We streven naar onderwijs dat leerlinggericht is. Leerlingen leren daarbij hoe zij verantwoordelijk worden voor hun eigen leerproces, hoe ze een eigen leerroute bepalen en meer eigenaar worden van dat leerproces en daarmee grotere autonomie ervaren. Op deze manier zijn ze in staat op een verantwoorde manier te functioneren in een snel veranderende maatschappij en leren zij zelfstandig hun weg te vinden. Door hun autonomie te vergroten, wordt de motivatie van de leerling hoger.
Ons onderwijs is betekenisvol en sluit aan bij de belevingswereld van de leerlingen. Het JFC heeft een heel breed onderwijsaanbod met - waar nodig - zorg en begeleiding op alle niveaus.
In het onderwijsondersteuningsplan formuleert de school de doelstellingen t.a.v. de leerlingen met een specifieke hulpvraag. Jaarlijks evalueren we dit. De school werkt vanuit een ondersteuningsprofiel met een zorgkaart en heeft een dyslexie- en dyscalculieprotocol. We zien het als een uitdaging deze zorg en begeleiding steeds meer te integreren in het leerproces van de leerlingen.