Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Via deze vindt u de link naar een (lees)handleiding met meer informatie over het proces, een leeswijzer, de link met ons vorige Schoolplan 2018-2022, de onderliggende beleidsstukken, en een verwijzing naar geraadpleegde literatuur en onderzoek.
https://www.lorentzlyceum.nl/files/handleiding-bij-het-schoolplan22-26.pdf
Leerlingbegeleiding is een zeer belangrijk onderdeel van het onderwijsconcept van onze school. In onze organisatie staat de leerling centraal. De mentor is de spil in de leerlingbegeleiding.
De mentorgroep vormt de thuisbasis van de leerling en geeft hem/haar een gevoel van veiligheid; de mentor is de vertrouwenspersoon. In het team van de onderbouw heeft de mentor minimaal een keer per week een contactmoment met de leerling waarin hij/zij de vorderingen en eventuele problemen doorneemt.
Als de problematiek van de leerling té specialistisch is, kan de mentor een beroep doen op het zorgteam en op de tweedelijns begeleiding. Uitgebreide procedures staan vermeld in het Zorgplan.
Het Lorentz Lyceum heeft een geaccrediteerd Zorg Advies Team (ZAT).
Voor meer informatie: LINK