Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het huidige strategisch schoolplan heeft betrekking op de periode 2020-2025.
Voor schooljaar 2019-2020 zijn differentiëren, formatief toetsen en de docent als coach als de drie speerpunten voor dit schooljaar benoemd. Dit krijgt zijn vervolg in schooljaar 2020-2021.
Op het Olympus College speelt de begeleiding van leerlingen een belangrijke rol. Uitgangspunt hierbij is de gedachte dat een leerling alleen maar het beste uit zichzelf kan halen als hij lekker in zijn vel zit.In eerste instantie wordt deze begeleiding verleend door de mentor. Is er echter sprake van behoefte aan meer, dan biedt de leerling-begeleider uitkomst als zorg-expert. Daarnaast kan de hulp van het ondersteuningsteam worden ingeroepen. Naast de RT-specialisten maken een psycholoog en orthopedagoog ook deel uit van het ondersteuningsteam.
Met invoering van Passend Onderwijs werkt het Olympus College handelingsgericht. Speerpunt hierin is de leerlingbespreking, die voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, moet leiden tot een passend begeleidingstraject.
Voorbeelden van begeleidingstrajecten zijn: Dyslexie- en Dyscalculie begeleiding, Sociale Vaardigheidstraining, Faalangstreductie training, Mindset-training en begeleiding op maat in de trajectklas en executieve vaardigheden. Voormalige rugzakleerlingen krijgen individuele begeleiding, voor hen wordt een ontwikkelingsperspectiefplan geschreven.