<b>Boven advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 hoger dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Op advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 op het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.<br /> <b>Onder advies:</b> de leerlingen zitten in leerjaar 3 lager dan het niveau dat de basisschool als advies gaf in groep 8.">Schooladvies en plaatsing
Het HWC kent een tweejarige brugperiode.
Voor alle drie de afdelingen ligt de onderwijspositie t.o.v. het basisschooladvies en de onderbouwsnelheid boven de norm. Dat geldt ook voor het bovenbouwsucces en de examencijfers.
Ook bieden we extra uitdagingen aan, zoals tweetalig programma's, om zo de autonome leermotivatie van onze leerlingen te vergroten. Daarnaast bieden we vakinhoudelijke ondersteuning en remediëring aan waar het nodig is.
Het slaagpercentage van het vmbo-t ligt ongeveer op het landelijke gemiddelde. Het slaagpercentage voor het havo en vwo ligt ruim boven het landelijke gemiddelde. Leerlingen krijgen van ons steeds meer regie op het eigen leerprogramma. Dat betekent dat er naast verplichte programma-onderdelen ook keuzemogelijkheden zijn. Daardoor vergroot de autonome motivatie van leerlingen en dus de leerprestatie. Leerlingen zijn verantwoordelijk voor de rapportage van de resultaten aan hun ouders én voor het opstellen van doelen om zichzelf te verbeteren. Alle leerlingen voeren daarvoor tweemaal per jaar een driehoeksgesprek met de mentor en hun ouders. Wij vertrouwen er op dat leerlingen op basis van goede feedback in staat zijn op te groeien.
Voor het vmbo-t, het havo en vwo ligt het gemiddelde examencijfer op of boven het landelijke gemiddelde. Bij een aantal vakken zelfs ruim er boven. De ontwikkeling van het gemiddelde examencijfer laat de afgelopen jaren een stijgende trend zien. Het HWC analyseert jaarlijks zijn resultaten. Op basis daarvan stellen we doelen om ons verder te verbeteren.
Alle scholen worden gecontroleerd door de Inspectie van het Onderwijs. Het doel van deze controle is om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van onderwijs goed is, goed blijft, of verbetert. In het rapport lees je wat de inspectie bij de laatste controle heeft gezien.