Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vanuit de drie kernwaarden van onze school is in 2016 nagedacht over de stip op de horizon in 2022. Deze hebben we omschreven als:
Op Het Erasmus is maatwerk de standaard. Het Erasmus levert wendbare, weerbare, zelfredzame leerlingen af die bewust richting kunnen geven aan hun keuzes en succesvol zijn in hun vervolgstappen. Het Erasmus heeft een flexibele organisatie in aanbod (intern en extern), samenwerken en afstemmen staan centraal.
De rode draad wordt gevormd door drie thema's:
- Leerling centraal leren
- Onderwijskwaliteit
- Organisatie
Ons Strategisch Beleidsplan is een dynamisch document, dat steeds zal worden aangevuld met de laatste ontwikkelingen. Daarom is dit SBP geen plan op papier, maar een onderdeel van onze website. Via de site van Het Erasmus houden we alle betrokkenen op de hoogte van de resultaten die we bereiken: Strategisch Beleidsplan Het Erasmus 2016-2022. Onder de paraplu van het generale beleidsplan zijn de locatiebeleidsplannen ondergebracht
De mentor/coach is de spil waar alle zorg bij Het Erasmus om heen is georganiseerd. De mentor wordt hierbij ondersteund door interne en externe specialisten. Begeleiding van dyslectische leerlingen en de zorg bij sociaal-emotionele problemen en/of leerproblemen zijn onze sterke punten.
Ook is er collegiale samenwerking binnen het Samenwerkingsverband 23-01 om nog beter vorm te geven aan passend onderwijs binnen onze school. Zie voor meer informatie: Ondersteuning & Expertise en het bijgevoegde schoolondersteuningsprofiel.