Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe zijn er op de Ichthus 'leerstof jaarklassen'. Wanneer organisatorische factoren er om vragen worden er combinatiegroepen gevormd.
Groepsdoorbroken werken: International Primary Curriculum (IPC) De groepen 3 tot en met 8 bieden we een geïntegreerd programma aan wat betreft de vakken: aardrijkskunde, geschiedenis, muziek, techniek, mens en samenleving, internationale vorming, kunstzinnige vorming en natuuronderwijs, het zogeheten IPC ‘International Primary Curriculum’. Tijdens een project komen niet alle vakgebieden aan bod. De nadruk kan bijvoorbeeld liggen op ‘natuur’, ‘geschiedenis’, ‘aardrijkskunde’ of ‘kunst’. Binnen een volgend project komen weer andere vakgebieden aan de orde. Tijdens IPC zijn er drie clusters van groepen, de zogenaamde ' Mile Post' .
Mile Post 1= groep 3 en 4
Mile Post 2= groep 5 en 6
Mile Post 3= groep 7 en 8
De huidige stand van zaken omtrent het aanbod van De Ichthus ligt vastgelegd in het Schoolondersteuningsprofiel die als bijlage is toegevoegd. We hebben de ambitie om door te ontwikkelen als school en ons profiel nog meer concreet te maken. In de komende periode zullen we hierbij nagaan waar we ons op zullen richten. Voor het komende jaar staat het door ontwikkelen van het aanbod van kinderen die meer/hoogbegaafd zijn op het programma. Graag willen we ook in dialoog met ouders en het netwerk een zelfanalyse doen en doelen stellen voor de langere termijn.