Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Kindcentrum Het Festival wil kinderen van 0 tot en met 12 jaar optimale kansen geven om zichzelf te ontwikkelen en daardoor nu en later evenwichtig en gelukkig in de wereld te staan. De school doet dit door, met alle partijen die samenwerken binnen Het Festival, te werken aan doorgaande lijnen op alle voor de ontwikkeling van het kind relevante terreinen. Ieder kind wordt daarbij zoveel mogelijk maatwerk geboden. Dit betekent dat er sprake is van doorgaande lijnen op cognitief, sociaal-emotioneel en motorisch gebied. Kinderen moeten, dankzij alle activiteiten die aangeboden worden op deze terreinen, ook de kans krijgen te ontdekken welke zaken hun eigen leven meerwaarde geven en de kans krijgen zich op deze gebieden te ontwikkelen
Kindcentrum Het Festival kan door (opgebouwde) expertise extra ondersteuning bieden op de volgende terreinen:
1. Meerbegaafdheid
Wie: Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Wanneer: Als een leerling tijdens de SIDI 3 screening opvalt en/of structureel hoge scores haalt op de CITO toetsen (NW=4.5)
Wat:Protocol meer- en hoogbegaafdheid
2. Hoogbegaafdheid
Wie: Specialist meer- en hoogbegaafdheid, IB-er en coördinator Kangoeroe en Cnopius
Wanneer: één dagdeel per week, gedurende het schooljaar
Wat: Beleidsplan Kangoeroe en Cnopius
3. Rekenen
Wie: Rekenspecialist
Wanneer: Bij hardnekkige rekenproblemen en opstellen OPP
Wat: Inzet van UGT-R, KRO, Zareki, diagnostisch gesprek
4. Gedrag
Wie: Gedragsspecialisten, preventief begeleiders
Wanneer: Bij signalering en ondersteuningsvragen
Wat: Inzet gedragsspecialisten, video-interactiebegeleider en preventief begeleiders