Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal basisonderwijs scholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.
Wij werken samen met:
- Partners in de wijk/sociaal domein: Travers, wijkagenten, sociaal wijkteam, GGD en zorgaanbieders. Zij zijn vraagbaak en ondersteuners bij de ontwikkeling van leerlingen en het systeem om de leerlingen heen.- Aanbieders van sport, cultuur, natuur en milieu. Zij verzorgen vanuit hun specialisme (onderwijs)activiteiten tijdens en/of na schooltijd. Binnen school zijn een logopedist, fysiotherapeut en aanbieder voor dyslexie begeleiding actief.
- BSO Partou. Zij bieden (sportieve) naschoolse opvang op onze school voor leerlingen van de Sluis en reguliere scholen in de buurt.
- De SBO en SO scholen in Zwolle. We leren van en met elkaar.
- Het jeugdeducatiefonds. Met hun hulp kunnen wij ouders en leerlingen helpen om de ontwikkelingskansen van kinderen die opgroeien in armoede te vergroten.
- De gemeente Zwolle. Vanuit het project 'Samen voor een stevige basis' werken we aan kansengelijkheid door het organiseren van naschoolse activiteiten. Door preventief te werken hopen we gezamenlijk te voorkomen dat leerlingen (zwaardere) vormen van zorg nodig hebben. Bovendien maken zij kennis met vormen van vrijetijdsbesteding en ontdekken zijn hun talenten.