Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onderstaande rooster is een voorbeeldrooster voor groep 1 en 2, de verdeling over de dag is verschillend in de groepen.
Elke ochtend
08.25 Inloop
08.30 Zelfstandig aan de tafel
08.45 Kring (rekenen of taal)
09.15 Buitenspel/ gym
10.15 Eten/drinken voorlezen
10.30 Werken planbord
12.00 Middagpauze
maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag
12.30 Reken-/ taalactiviteit
13.00 Kiezen van planbord
13.45 Buitenspel/ gym
14.30 Kringactiviteit
14.45 Einde schooldag i.v.m. de organisatie kan de indeling van de dag iets afwijken van bovenstaand schema.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.