Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De St. Annaschool is een van de 5 scholen van de Stichting Primair Onderwijs Zundert ( SPOZ).
Het weekrooster van groep 1 t/m 4 heeft 23 uur en 30 min.
Voor de lestijd gedurende de schoolloopbaan resulteert dit in de volgende urenverdeling: groep 1 t/m 4 = 908:15 uur.
Het wettelijke minimum aan uren onderwijs is 880 uur voor de onderbouw.
Het weekrooster van groep 1 t/m 4 heeft 23 uur en 30 min. en groep 5 t/m 8, 25 uur en 45 min.
Het totaal aantal uren wat groep 1 t/m 4 in schooljaar 2019-2020 draait is 908:15 en groep 5 t/m 8 is 989:15. Over 8 jaar maken we 7590 uur waarbij dus een marge van 70 uur ontstaat.
De gegeven uren m.b.t. de verdeling over de vakken is een gemiddelde.
Onze school biedt de basisondersteuning aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar.
Ons pedagogisch klimaat is sterk.
De komende jaren hebben wij de volgende speerpunten:
Ondersteuningsdeskundigheid (intern, binnen het bestuur, binnen het SWV)
Wens naar uitbreiding expertise t.a.v. werkgroep 1-2, NT2,
Rots& Water ( weerbaarheidstraining. Dat betekent tijd vrij maken binnen de formatie in de vorm van een persoon die geen groep heeft, maar in alle groepen in kan vallen.
Op langer termijn specialisten breed inzetten binnen de stichting ten bate van alle scholen óf IKC. Brede School concept.
Ondersteuningsvoorzieningen
Ten aanzien van het gebied gedragsproblemen enigszins ontwikkeld; verbetering gewenst.
Extra handen in de klas t.a.v. gedrag gewenst + NT2 expertise ondersteuning.
Mogelijkheid om extra gelden werkdrukakkoord hier voor in te zetten.
Grenzen van de zorg
De behoefte aan samenwerking, betrokkenheid en bereidheid.
Mate van functioneren : veiligheid-soms schuurt dit tegen en soms over de grens van kinderen.
Sommige groepen zijn groot; moeilijker om voor alle leerlingen te voorzien in hun onderwijsbehoeften als er sprake is van gedragsproblematiek om hen heen.
De regels en afspraken op schoolniveau zijn helder. ( o.a. Plein en gemeenschappelijke ruimtes)
In teamoverleg de schoolafspraken vaststellen.
Afspraken communiceren met ouders en kinderen.
Alle leerkrachten houden zich aan gemaakte afspraken en spreken elkaar er op aan.
In teamoverleg opstarten: Groepsvormende activiteiten bewust inzetten. Daarvoor o.a. Rots en Water gebruiken.
Via teamoverleg stappenplan/beleid omgaan met ongewenst gedrag binnen de school en in de groep.