Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De school gaat zich specialiseren in het lesgeven aan getraumatiseerde kinderen.
In het onderwijs aan jonge kinderen wil de CBS de Wegwijzer uitgaan van de brede ontwikkeling van het kind. De ontwikkelbehoeften van kinderen vormen het uitgangspunt voor de pedagogische en didactische aanpak in het activiteitenaanbod. Als optimaal wordt aangesloten op de ontwikkelbehoeften van kinderen, zullen zij zich veilig voelen, emotioneel vrij zijn, zelfvertrouwen opbouwen, plezier hebben, samen kunnen spelen en zich welbevinden. De leerkrachten bieden kindgericht onderwijs aan in een rijke leeromgeving en volgen de ontwikkeling van het kind nauwgezet, sluiten daarbij aan en stimuleren de zone van de naaste ontwikkeling.