Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleuters werken in de groepen 1/2 samen. Aan de hand van thema's bereiden we ze voor op de overstap naar groep 3. Voorbereidend rekenen en taal wordt verweven in de aangeboden thema's. Woordenschat maakt hier een belangrijk deel van uit. Er is veel ruimte voor beweging en spel. De groep 1-kinderen zijn op vrijdagmiddag vrij, zodat de leerkrachten op dit moment een periode hebben om alleen met de groep 2-kinderen aan de slag te gaan. Hier werken de twee kleutergroepen goed met elkaar samen.
Sinds schooljaar 2018-2019 werken we voor de wereldoriëntatievakken op een thematische manier. Dit doen we aan de hand van de methode Blink. Bij de vakken biologie, aardrijkskunde en geschiedenis gaan we uit van een thema.
Deze school maakt onderdeel uit van de Unicoz Onderwijsgroep en tevens van het samenwerkingsverband Passend Onderwijs Zoetermeer (www.passendonderwijszoetermeer.nl). De basisondersteuning wordt door iedere school, binnen elke groep, door elke leerkracht gerealiseerd, indien nodig met hulp van derden. Basisondersteuning is ook een vorm van garantie voor de ouders. ‘Dit bieden al onze scholen minimaal, daar mag u op vertrouwen’. Daarnaast is er ook sprake van extra ondersteuning. Wij hebben een deel van onze extra ondersteuning bovenschools georganiseerd. Het gaat hierbij om Hoogbegaafde Plusvoorziening, Schakelklas, Taalplusklas, Denkwijs, Doewijs én Pre-VWO.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen in de komende jaren onze docent bewegingsonderwijs laten scholen op het gebied van MRT. Zodat wij de kinderen kunnen begeleiden bij hun motorische ontwikkeling.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.