Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Continurooster
Op De Saffier hebben we een continurooster. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag eten de kinderen hun lunch in de klas onder begeleiding van de leerkracht. Daarna spelen zij onder toezicht een halfuur buiten. Op woensdagmiddag hebben de kinderen vrij.
Sommige specialisten zijn niet bij de school aangesloten maar wel wekelijks aanwezig. Dit gaat dan om externe partijen waar wij een partnerschap mee hebben zoals: Onderwijs Advies, Opvoedpoli en ONL-Dyslexiebegeleiding.
De volgende (externe) specialisten zijn wekelijks aanwezig:
Motorisch Remedial Teaching (MRT)
Schoolmaatschappelijk Werk
Talentbegeleider
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Middels trainingen zetten we vooral in op didactische vaardigheden van de leerkracht. Het planmatig werken aan onze onderwijskwaliteit is het doel voor de aankomende jaren. Onderdelen hiervan zijn: werken met blokvoorbereidingen, lessen geven aan de hand van succescriteria, gericht feedback geven aan onze leerlingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.