Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de kleutergroepen leggen we de basis voor de verdere basisschooltijd. In onze kleutergroepen werken wij doelgericht aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Wij geven les in thema’s en gebruiken daarbij de methode Kleuterplein. Een thema staat steeds een aantal weken centraal en alle activiteiten staan in relatie tot dit thema. Het is belangrijk dat dit aansluit bij de belevingswereld van de kinderen. Gedurende de dag bieden wij gerichte activiteiten aan waarbij wij de taal-, reken-, sociaal emotionele-, motorische- en creatieve ontwikkeling stimuleren. Hierbinnen komen ook vakken als Engels, muziek en gym aan bod. Omdat kleuters van nature gericht zijn op spelend dingen ontdekken, creëren we een rijke speel- en leeromgeving waarin de kleuters worden uitgedaagd. Zo stimuleren we betrokkenheid en groei.