BS St Stephanus

Sint Stephanusstraat, 3 7625 PH Zenderen

  • Schoolfoto van BS St Stephanus
  • Schoolfoto van BS St Stephanus
  • Schoolfoto van BS St Stephanus
  • Schoolfoto van BS St Stephanus
  • Schoolfoto van BS St Stephanus

Het team

Toelichting van de school

Het schoolteam van BS St Stephanus bestaat uit 11 vrouwen en 2 mannen. De groepsleerkrachten zijn verantwoordelijk voor de afstemming tussen de cruciale leerdoelen en dat wat deze groep nodig heeft om de doelen te behalen. Ze zijn bewust bezig om de leerlingvaardigheden van de leerlingen te versterken. Zij zijn verantwoordelijk het creëren van een veilige, rijke leeromgeving voor alle kinderen. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het vinden van vervangend personeel bij ziekte/afwezigheid van regulier onderwijzend personeel, wordt steeds moeilijker. Daarom heeft BS St Stephanus een vervangingsplan opgesteld. Kortdurende vervangingen vangen we binnen ons eigen team en binnen onze eigen mogelijkheden op. Bij langdurige vervanging wordt aanspraak gedaan op de vervangingspoule van SKOT. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Kleuters leren in een betekenisvolle en uitdagende omgeving. Een overkoepelend thema is hierbij uitgangspunt. Het werken in hoeken, het spelend en bewegend leren en het samen ontwikkelen staan centraal.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Er wordt met thema's vanuit de methode BLINK gewerkt. Een thema loopt van vakantie tot vakantie en wordt met de hele school samen afgesloten. Onder deze thema's hangen de cruciale leerdoelen. Deze doelen staan centraal in de lessen, maar ook in de hoeken, in de stellessen en in andere opdrachten, waarin de doelen op een andere manier betekenisvol geoefend worden. Naast de instructielessen wordt dus veel aandacht besteed aan het toe kunnen passen van de doelen in verschillende situaties. 

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In iedere groep wordt heel goed gekeken naar het lesaanbod. Er wordt afgestemd op de middenmoot en vanuit daar wordt bekeken welk aanbod tegemoet komt aan dat wat de sterkere of juist de wat zwakkere leerling nodig heeft. Middels transfer- of hogere orde denkopdrachten worden deze leerlingen bediend. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze ambitie is om van inclusief onderwijs naar nog inclusiever onderwijs te gaan. Dat wil zeggen dat we het aanbod voor alle leerlingen zo passend mogelijk willen maken, binnen de grenzen van de mogelijkheden van de school. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We werken nauw samen met KDV Duimelot. Er is sprake van een warme overdracht, waarbij op dit moment middels een observatie, een gesprek met ouders en de overdrachtsformulieren een helder beeld van het kind geschetst wordt. 

In de groepen 1 en 2 wordt thematisch gewerkt met de methode 'Onderbouwd', uitgebreid met de methode 'Rekenplein'. 

Terug naar boven