Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Kleuters leren in een betekenisvolle en uitdagende omgeving. Een overkoepelend thema is hierbij uitgangspunt. Het werken in hoeken, het spelend en bewegend leren en het samen ontwikkelen staan centraal.
Er wordt met thema's vanuit de methode BLINK gewerkt. Een thema loopt van vakantie tot vakantie en wordt met de hele school samen afgesloten. Onder deze thema's hangen de cruciale leerdoelen. Deze doelen staan centraal in de lessen, maar ook in de hoeken, in de stellessen en in andere opdrachten, waarin de doelen op een andere manier betekenisvol geoefend worden. Naast de instructielessen wordt dus veel aandacht besteed aan het toe kunnen passen van de doelen in verschillende situaties.
In iedere groep wordt heel goed gekeken naar het lesaanbod. Er wordt afgestemd op de middenmoot en vanuit daar wordt bekeken welk aanbod tegemoet komt aan dat wat de sterkere of juist de wat zwakkere leerling nodig heeft. Middels transfer- of hogere orde denkopdrachten worden deze leerlingen bediend.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is om van inclusief onderwijs naar nog inclusiever onderwijs te gaan. Dat wil zeggen dat we het aanbod voor alle leerlingen zo passend mogelijk willen maken, binnen de grenzen van de mogelijkheden van de school.
We werken nauw samen met KDV Duimelot. Er is sprake van een warme overdracht, waarbij op dit moment middels een observatie, een gesprek met ouders en de overdrachtsformulieren een helder beeld van het kind geschetst wordt.
In de groepen 1 en 2 wordt thematisch gewerkt met de methode 'Onderbouwd', uitgebreid met de methode 'Rekenplein'.