Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Co-teaching
De Zeister Schoolvereeniging werkt met co-teaching. Co-teaching betekent letterlijk ‘samen lesgeven’. Bij ons op school houdt het in dat twee leerkrachten samen de verantwoordelijkheid delen voor het geven van onderwijs aan een groep. Vanaf groep 3 zijn er twee dagen per week twee leerkrachten aan het werk in dezelfde groep. Dit betekent meer expertise en meer mogelijkheden voor begeleiding en ondersteuning in alle groepen.
Specialisten
Op de Zeister Schoolvereeniging zijn specialisten opgeleid. Specialisten op bepaalde (vak)gebieden (bijvoorbeeld een HB-specialist, rekenspecialist, gedragsspecialist) zijn in de school aanwezig. De specialist adviseert en ondersteunt het team, de directie en ouders op hun vakgebied. Ook kan het zijn dat de specialist werkt met individuele of groepjes kinderen.
Vakleerkrachten
Naast de groepsleerkracht(en) is er een vakleerkracht voor gymnastiek voor groep 3 t/m 8. In de groepen 4 t/m 8 worden door de ICT-coördinator ICT-lessen verzorgd of losse projecten in de groepen 1 t/m 3.
Vak Groep 1-2 3-4 5 t/m 8
Taal (incl. Engels) 15% 45% 40%
Rekenen 15% 20% 20%
Kennisgebieden 5% 5% 20%
Expressie 25% 20% 10%
Spel en beweging 25% 5% 5%
Sociale vaardigheden 15% 5% 5%
Voor nadere informatie over de doelgroepen waaraan de Zeister Schoolvereeniging ondersteuning kan bieden en op welke wijze, verwijzen wij naar het Schoolondersteuningsplan.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij werken vanaf schooljaar 2021-2022 op de ZSV aan de zes uitgangspunten van Opbrengstgericht Passend Onderwijs: 1) Van eind naar begin 2) School > Groep > Leerling 3) Overeenkomsten in onderwijsbehoeften 4) De middenmoot als vertrekpunt 5) Eerst convergent, dan divergent 6) Respons op leerroute.
Wij hebben het onderwijsaanbod van de kernvakken beschreven in onderwijsplannen. In de onderwijsplannen staat een schoolspecifieke beschrijving van een passend onderwijsaanbod voor onze populatie.
In het gebouw van de Zeister Schoolvereeniging is een buitenschoolse opvang gevestigd. Meer informatie hierover en andere organisaties voor buitenschoolseopvang vindt u in onze schoolgids.