Wat is de klachtenregeling?
Als ouder(s)/verzorger(s) een klacht hebben op het niveau van de groep, dan overleggen zij met de groepsleerkracht en proberen samen een oplossing te vinden. Komen zij er niet uit, dan richten zij zich, als het kan samen, tot de directeur. Betreft de klacht een groepsoverstijgend probleem, dan wordt overlegd met de directeur, waarna uiteindelijk nog het bestuur kan worden ingeschakeld om een aanvaardbare oplossing te zoeken. Leveren bovenstaande stappen niet het gewenste resultaat op of is bijvoorbeeld bemiddeling gewenst, dan kan men zich wenden tot intern vertrouwenspersoon van de school. De intern vertrouwenspersoon is de contactpersoon om te onderzoeken of er door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden. De contactpersoon beoordeelt eveneens of de gebeurtenis wel een aanleiding vormt voor een klacht. Is dit het geval, dan begeleidt de vertrouwenspersoon de klager bij de verdere procedure.
Een mogelijkheid is om overleg te plegen met de extern vertrouwenspersoon of de klager door te verwijzen naar de vertrouwenspersonen van onze Stichting: Jeanet Drost, 06-33141356, [email protected] of Eefje Brandsen, 06-33141362, [email protected]
Een laatste stap zou die naar de landelijke klachtencommissie kunnen zijn. Stichting CBO Zeist e.o. is aangesloten bij de Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs: Stichting GCBO - Postbus 82324 - 2508 EH Den Haag - 070-3861697 - [email protected] - www.gcbo.nl