Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij bieden ondersteuning aan diverse leerlingen. We vinden het fijn om met ouders in gesprek te gaan en met elkaar te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Belangrijk is wel dat is wel dat de school specifieke en gerichte begeleiding krijgt en kan beschikken over de hulpmiddelen, die de leerling nodig heeft. We hebben ervaring met diverse ondersteuningsbehoeften van kinderen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We werken ontwikkelingsgericht en hierdoor sluiten we aan bij het niveau van het kind. Vanaf groep 1/2 werken we groepsdoorbrekend wanneer dat een toegevoegde waarde heeft voor de kinderen. We streven zoveel mogelijk inclusief onderwijs na. Samen met ouders en het kind gaan we op zoek naar de juiste begeleiding. Elk kind heeft recht op goed onderwijs dat aansluit bij zijn mogelijkheden en behoeften, ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen. We roepen de hulp van het samenwerkingsverband in als we een hulpvraag hebben en kloppen dan aan bij het SOT (schoolondersteuningsteam). Dit schoolondersteuningsteam is een multidisciplinair samengesteld team dat advies geeft of hulp biedt.De samenstelling van het schoolondersteuningsteam is afhankelijk van de hulpvraag van de school. Het SOT kan besluiten om een expert aan te wijzen, die kennis en expertise aanbiedt. Deze specialisten kunnen worden ingezet voor coaching, observatie, schoolvideo interactiebegeleiding of co-teaching. Ook kunnen we bij onze stichting CBO Zeist een beroep doen op zogenaamde zorggelden. Deze kunnen we bijvoorbeeld inzetten voor een onderwijsassistente om een leerling extra te ondersteunen. Dit kan op cognitief gebied, maar het kan ook zijn dat diegene meegaat naar de gymles om de leerling daar te ondersteunen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.