Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen zijn verdeeld over drie heterogene leerpleinen; Rozenkwarts (4-6 jaar), Bergkristal (6-9 jaar) en Amethist (9-12 jaar). Doordat een kind afwisselend jongste, middelste of oudste is ontstaan er verschillende ontwikkelkansen. De leerlingen leren van en met elkaar en er is ruimte om de sociale vaardigheden te stimuleren.
De Fonkelsteen werkt volgens het vijf gelijke dagen model; alle leerlingen gaan dagelijks van 8:30 tot 14:00 uur naar school.
In Rozenkwarts (groep 1/2) komen onze leerlingen in een rijke leeromgeving. Er wordt iedere dag gestart vanuit de kring en er is afwisseling tussen groeps- of keuzeactiviteiten in de leerhoeken en rondom de thema's. Spelen, samenwerken, spelend leren, bewegen en ontdekken staan centraal. We blijven dicht bij de belevingswereld van de leerlingen en dagen ze uit om die wereld stukje bij beetje te vergroten. In Rozenkwarts beperken we scherm- en computergebruik. Volgens onze visie leren kinderen van en met elkaar in een rijke leeromgeving met gevarieerde mogelijkheden.
De leerlingen zijn iedere dag op school van 8:30-14:00 uur. In de ochtenden is er vooral aandacht voor vakken als rekenen, lezen en/of taal. De middagen zijn meer gevuld met thematisch werk. Binnen thematisch werk worden vakken geïntegreerd aangeboden en zijn de leerlijnen van onder andere wereld oriëntatie, techniek en creatieve vorming uitgewerkt.
Op de leerpleinen krijgen kinderen instructie voor het werk van hun eigen leerjaar/-niveau. Er is pluswerk voor kinderen die meer uitdaging aankunnen en we passen verlengde instructie toe voor kinderen die meer uitleg nodig hebben.
Vanuit onze visie en gedachte dat iedereen welkom is onderzoeken wij de komende tijd of we verder door kunnen groeien naar een meer inclusieve school.
Samen werken we aan een integraal aanbod van opvang en educatie.