Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken in principe in een jaarklassensysteem, waar ook combinatiegroepen toe behoren.
We hebben binnen onze school met drie dingen te maken:
- werken met jaarklassen en combinatieklassen. We kijken dan welke kinderen het beste in een combinatiegroep passen. We proberen de voordelen van een combinatiegroep dan ook te benutten tijdens bv. instructies en projecten.
- kinderen die instructies volgen in een andere groep, bv. twee leerlingen in groep 7 die excelleren met het vak rekenen: zij volgen de instructie in groep 8.
- tijdens het talentencircuit (vrijdagmiddag, 3 blokken van 5 weken per jaar voor de middenbouw / maandag, hele jaar voor de bovenbouw) worden resp. groep 3 t/m 5 en groep 6 t/m 8 gemengd.
- op woensdag organiseert de bovenbouw (groep 6 t/m 8) anders dan voorgaande jaren. De vijf leerkrachten geven na 10.00u een ander vak en dit draait door volgens het VO-systeem: Engels, begrijpend lezen, gym en geschiedenis/aardrijkskunde.Sinds het schooljaar 2019/2020 hebben wij de inzet van onze leerkracht bewegingsonderwijs uitgebreid naar twee lessen bewegingsonderwijs door de vakleerkracht voor alle groepen.
Gedurende de hele week zijn leerkrachtondersteuners en/of onderwijsassistenten aanwezig.
Zij begeleiden bijvoorbeeld:
- Meertalige kinderen met woordenschatonderwijs;
- kinderen met dyslexie (extra leesbegeleiding);
- kinderen met leerachterstanden op het gebied van rekenen, taal of lezen;
Of zijn:
- inzetbaar voor kortdurende vervanging;
- in de pauzes buiten t.b.v. de pauzes van de leerkrachten.We hebben twee intern begeleiders: Ingeborg Laanstra (groep 1 t/m 3) - twee dagen, Eugenie Galiart (groep 4 t/m 8) - anderhalve dag.
We vergaderen met het ondersteuningsteam (OT) en indien gewenst worden externen (Schoolmaatschappelijk werk, schoolarts, psycholoog, etc) bij het ondersteuningsteam betrokken om mee te denken. De ouders van het kind dat besproken wordt zijn ook tijdens het OT uitgenodigd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Sinds schooljaar 2022-2023 werken we met een vernieuwde ondersteuningsstructuur, behorend bij onze jaar- en professionaliseringsplan 2022-2023. Dit borgen we verder in 2023-2024 en krijgt een plek in de nieuwe koers 2024-2028.