Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school is gebouwd in 1970. Het ontwerp van het schoolgebouw kenmerkt zich door ruimte en licht. Dit komt doordat de lokalen rondom gemeenschappelijke ruimtes zijn gebouwd. In de hal van de jonge kinderen zijn drie lokalen waarvan twee voor de groepen 1/2 en één als peuterspeelzaal in gebruik is. De zes lokalen voor de oudere kinderen liggen rondom de ‘kuip’ en de patio. In de ‘kuip’ vinden de gemeenschappelijke vieringen plaats. In een van de hoeken is onze schoolbibliotheek gevestigd. Achter de bibliotheek zijn rond het jaar 2000 twee extra lokalen gebouwd. Momenteel is deze uitbreiding o.a. in gebruik als Team- en Ouderkamer, de Kangoeroegroepen, de Observatiegroep Jonge Kind. Als Kleurenpracht maken we gebruik van de gymzaal die aan ons schoolgebouw vastzit. Het Sportbedrijf van de Gemeente Zaanstad beheert de gymzaal.
In de onderbouwwordt onderwijs aangeboden vanuit de principes van spelend leren. Een thema staat gedurende zes weken centraal. Middels weektaken werken kleuters aan leerdoelen op het gebied van taal, rekenen, motoriek etc. Tijdens het spel in de hoeken worden de kin
We hebben goed zicht op de ontwikkeling van de kinderen en a.d.h.v. de ontwikkeling van kinderen bepalen wij of we hen inzetten voor extra ondersteuning. Dit gebeurt bij voorsprong in ontwikkeling of bij hiaten op bepaalde gebieden. We werken met een cyclus van +/- 8 weken. Daarna evalueren we de ontwikkeling en stellen we bij. We zetten OA en lerarenondersteuners in voor deze extra ondersteuning.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is om de inzet van de OA en leraarondersteuners planmatig in te zetten.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.