Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Tijdens de speelwerktijd is er een breed aanbod van activiteiten waar rekenen, taal, ontdekken en samen spelen centraal staan.
Waar mogelijk integreren we de verschillende vakgebieden. Zo bieden we wereldoriëntatie aan in combinatie met tekstbegrip, cultuur, wetenschap en techniek. Hierdoor worden de lessen betekenisvoller.
Naast het leren van de vaardigheden taal, rekenen, schrijven, burgerschap en mediawijsheid vinden we het belangrijk om de creativiteit te bevorderen, het stimuleren en ontwikkelen van sociale vaardigheden zoals (zelf) vertrouwen, respect, kennisnemen van de eigen en andere culturen, verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en samenwerking.
In de school zijn meerdere onderwijsassistenten en ondersteuners werkzaam die kinderen begeleiden die extra ondersteuningsbehoefte hebben. Dit kan zijn voor de cognitieve- of sociaal emotionele ontwikkeling. Tevens zijn er ambulante begeleiders die wekelijks leerlingen met een onderwijsarrangement ondersteunen in school. Al enkele jaren werkt de Herman Gorter samen met een logopediste en een kinderfysiotherapeute in de school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op dit moment maken de scholen binnen ons bestuur (en het samenwerkingverband) de overstap om het ondersteuningsprofiel binnen het programma POS te maken. Daar worden ook de ambities voor het toekomstig aanbod beschreven.