Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op Toermalijn wordt gewerkt in jaargroepen. Door het wisselende aantal leerlingen per leerjaar zijn er ook combinatiegroepen mogelijk. Bij elke groep wordt naast de groepsleerkracht extra ondersteuning geboden door een leerkracht of een onderwijsassistent. Kinderen werken hierdoor ook in kleinere groepjes in een andere ruimtes.
Dit jaar zijn de basisgroepen: 3 groepen 1-2, 2 groepen 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7 en groep 8. De leerkrachten werken heel nauw samen in clusters van groepen, stemmen de lessen af en wisselen ervaringen uit. Bij deze vorm van werken zien we gedeelde verantwoordelijkheid van de leerkrachten voor alle leerlingen en een passend lesaanbod als belangrijk aandachtspunt. In het ontwerp van het nieuwe gebouw is rekening gehouden met de samenwerking in clusters, waardoor kinderen en personeel in contact met elkaar staan.
De hierboven ingedeelde onderwijstijd is een benadering. Er kan geschoven worden met de tijd. Dit is namelijk afhankelijk van de ondersteuningsbehoefte van de kinderen.
Het document schoolondersteuningsprofiel (SOP) is aangepast aan de laatste wet- en regelgeving. Op deze pagina vindt u het SOP 2020 toegevoegd.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
-Het werken in clusters is de komende periode een speerpunt. Wij willen álle kinderen (dus ook de kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften) op deze manier beter kunnen begeleiden in hun ontwikkeling.
-Meer- en hoogbegaafdenspecialist binnen de school
-Verbeteren en borgen van de NT2 aanpak, woordenschatonderwijs
-Rekenen: wij willen het percentage leerlingen dat uitstroomt op 1S verhogen